środa, 7 maja 2014

RACUCHY Z JABŁKIEM






Racuchy to wdzięczny posiłek. Idealny nie tylko na śniadanie do łóżka, ale i na słodki deser. Na blogu można już znaleźć przepis na racuchy z bananami.
Dziś na stole króluje klasyk, czyli tradycyjny przepis na racuchy z jabłkami. 
Uwielbiam ten smak i zawsze, kiedy do niego wracam przypominają mi się wakacje i bieganie po drzewach za małolata.
Idealne racuchy robi moja babcia. Jestem pewna, że moje racuchy dalekie są od jej ideału. Jednakże i tak są przepyszne, pełne wspomnień i sentymentów. 


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Składniki:

1 szklanka mąki (220g)

1 szklanka mleka roślinnego

łyżeczka soku z cytryny

2 łyżeczki drożdży suszonych/ 10g mokrych

łyżeczka cukru

łyżeczka cynamonu

szczypta soli

olej do smażenia

cukier puder

3 jabłka







Przygotowanie:


♥ Do miski przesiej przez sitko mąkę, dodaj suszone drożdże,cukier i szczyptę soli.


♥ Do odmierzonej szklanki z mlekiem roślinnym dodaj sok z cytryny. Wymieszaj i dodaj do suchych składników.


♥ Mieszaj drewnianą łyżką, następnie odstaw ciasto na 10-15 minut.


♥ Jabłko obierz i pokrój w talary grubości około 5-10mm. Odetnij gniazda nasienne.


♥ Dodaj jabłka do masy i dobrze otocz je w cieście. 


♥ Rozgrzej patelnie i smaż małe placuszki.


♥ Niech zrumienią się z obu stron.


♥ Podawaj poukładane piętrowo posypane cukrem pudrem.


♥ Zajadaj od razu!!





23 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma to jak racuchy , zupełnie jak u babci! coś czuję, ze znowu zaprzyjaźnię się z drożdżami! wyglądają świetnie :)

      Usuń
  2. uśmiecham się na samą myśl! pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak takie racuchy! Po prostu smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy z tej ilości składników wychodzi tyle racuchów, ile na zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więcej, zależy też jakiej grubości są plastry jabłka na luzaku do 10.

      Usuń
  5. A na zimno te racuchy dobre? :) bo obiad w planach mam inny a chce chlopu do roboty zrobic

    OdpowiedzUsuń
  6. Można bez drożdży? Wyjdą? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj muszą być bo nie cisto nie urośnie. Jak nie drożdże to proszek do pieczenia około 1 łyżeczka.

      Usuń
  7. kurcze, no mi nie wyszly;( wygladaly jak malowane ale w srodku surowe. nie wiem dla czego, jakis pomysl?:)

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacyjne! najlepsze na świecie! a jaki zapach! zawsze robiłam placki z jabłkami podobnie do ciasta naleśnikowego ale te są nieziemskie! :) DZIĘKUJĘ za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A jakiej mąki używasz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do wypieków drożdzowych na słodko lubię użyć krupczatki :)

      Usuń
  10. śliczne, właśnie się smażą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. przepyszne. Dziekuje za przepis!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zamierzam je zrobić w sobotę :))) Czy trzeba je smażyć na głębokim tłuszczu? Zastanawiam się także, czy wyszłyby z mąki pelnoziarnistej.Pozdrawiam c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej nie na głębokim, normalnie, jak widzisz na zdjęciu tłuszczu jest minimalnie. Robiłam z orkiszową, nie wiem jak z pełnoziarnistą, ona troche mniej współpracuje z drożdzami:)

      Usuń
  13. Po prostu genialne! Wychodzą nawet przy udziale tzw. maślanych łap. Nie doczytałam przepisu i machnęłam się z jabłkiem, które skroiłam w grubą kostkę, ale in tak wyszło popisowo. :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Będzie pycha. Dodałam łyżkę oliwy do ciasta i smażyłam bez tłuszczu. Na mleku ryżowym. Dzieci zjadały szybciej niż smażyłam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Będzie pycha. Dodałam łyżkę oliwy do ciasta i smażyłam bez tłuszczu. Na mleku ryżowym. Dzieci zjadały szybciej niż smażyłam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam dziś z mąki owsianej (dodałam 2 łyżki mąki z manioku i trochę siemienia zmielonego tak na wszelki wypadek), smażone bez oleju, z jabłkiem i gruszką, słodzone ksylitolem i wyszły pyszne. Może i nie urosły tak jak na mące pszennej ale i tak super. A musiały takie być bo ostatnio synek jadł podobne w VegeMiasto w Warszawie i po prostu musiała być domowa podróbka.

    OdpowiedzUsuń