stycznia 25, 2015

stycznia 25, 2015

PRAWDZIWY, IDELANY, WEGAŃSKI OMLET. OMLET ODSŁONA DRUGA- Z TOFU.







Przepis na prosty omlet z mąki z ciecierzycy znajdziecie już na blogu. Jest smaczny zarumieniony i ma moc składników. Dawno go nie jadłam, ale nabrała mnie ostatnio ochota na podobne śniadanie.  
Pisząc tamten post byłam przekonana, że prezentuje Wam przepis na idealny weganki omlet. Ale moje zdanie o tym niedawno się zmieniło. 

Oglądaliście/łyście film  Podróż na sto stóp?
Nie jest może szczególnie ciekawy i nie tryska genialnością, dla niektórych może wydawać się dość nudny i trwa ponad 2godziny.  Dla miłośników scen kuchennych, latających noży będzie wręcz przeciwnie.  O tak bo takich scen jest tam sporo. Ulubioną, na pewno nie tylko moją, jest scena, kiedy główny bohater przygotowuje ...omlet.

Pomimo tego, że jajek nie jem od 8 lat , poczułam się głodna i nabrała mnie ochota na podobnego omleta. Musiał być miękki i puszysty. Jak tu podrobić takiego omleta bez użycia jajek? Okazało się to bardzo proste.  

Jeśli macie dobra patelnię granitową lub taką z powłoką non- stick smażenie będzie jeszcze łatwiejsze. Tego omletu nie smażymy z dwóch stron. Przy pomocy silikonowej szpachli sprawdzamy czy omlet nie przywiera od spodu i boków. Następnie prawą ręką trzymając patelnie uderzamy lewą pięścią delikatnie w rączkę patelni, przechylając tak by omlet zsunął się na bok patelni, a następnie złożył na pół. Możecie pomóc sobie szpachlą. Potem przekładaj omleta na talerz. Wygląda imponująco!
Omlet zajadam już 3 dzień z rzędu. Kocham!




 

Składniki:

1/2 kostki naturalnego tofu (super sprawdza się jedwabiste tzw slken)
2 -3 duże, kopiate łyżki mąki z cieciorki
120-150 ml mleka roślinnego lub wody

dodatki:
1/2 czerwonej cebuli  
parę pomidorków koktajlowych
parę listków bazylii
parę listków pietruszki/kolendry lub innych ziół

1/2 łyżeczki czarnej soli kala namak lub zwykłej
1 łyżeczka płatków drożdżowych
szczypta płatków papryki
świeży czarny pieprz
 łyżka oleju 
można dodać też około 1/3 łłyżeczki proszku do pieczenia lub sody


Przygotowanie:


❤ Patelnie rozgrzej z olejem. 


❤ Cebulę pokrój w piórka. Wrzuć na patelnie. 

❤ Pomidorki pokrój na połówki i dodaj do cebuli. 

❤ W tym czasie w misce wymieszaj mleko z mąką z cieciorki. Na początek dwie łyżki.  Konsystencja powinna przypominać ciasto na naleśniki.

❤ Dodaj proszek do pieczenia, sól, sporo pieprzu, paprykę i płatki drożdżowe. 

❤ Tofu pokrusz i dodaj do masy. 

❤ Dodaj posiekaną bazylię i kolędę. Wymieszaj.

❤ Masę wylej na patelnię. 

❤ Liście jarmużu pokrój i dodaj do smażonego omleta.

❤ Smaż 3 minuty, następnie zmniejsz ogień pod patelnią i przykryj ją pokrywką. 

❤ Smaż około 6-10  minut, aż masa od góry stężeje.

❤ Omletu nie przewracamy na drugą stronę. 

❤ Przy pomocy silikonowej szpachli sprawdzamy czy omlet nie przywiera od spodu i boków. Następnie prawą ręką trzymając patelnie uderzamy lewą pięścią delikatnie rączkę patelni, przechylając tak by omlet zsunął się na bok patelni, a następnie złożył na pół. Możecie pomóc sobie szpachlą. Potem przekładaj omleta na talerz.





37 komentarzy:

  1. Wygląda doskonale, na pewno wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś bardzo często robiłyśmy omlety z mąki z ciecierzycy + szpinak i suszone pomidory. Już chyba 2 lata mijają od ostatniego takiego omlecika. Dzięki za przypomnienie ale tym razem wykonamy go według Twoich wskazówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba faktycznie musi być dobry, skoro tak apetycznie wygląda! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ten omlet przyrządzę w najbliższym czasie jak tylko kupię czarną sól - koniecznie! musi być bardzo smaczny, ale nie dziwię się - w końcu jest w nim bogactwo przypraw :)
    film widziałam i zdecydowanie mnie zachwycił :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś tego typu omlety były taką moją niedzielną tradycją. Świetna propozycja zarówno na śniadanie, jak i kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A jakiego tofu używasz do tego omletu? Twardego czy silken? Jakiejś konkretnej marki? Pozdrawiam i dzieki za inspirację! 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i silken i zwykłego naruralnego np z polsoj lub solidafood :)

      Usuń
  7. Omletów z tofu jeszcze nie próbowałam, muszę go zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglada cudnie, aż mi ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda lepiej niż omlet z jajek. Serio, jak kiedyś robiłam to wychodziła mi kolorowa bomba na talerzu. Może teraz się uda z wegańskim? Gdyż wszystkie wypieki, jakie mi kiedyś nie wychodziły w wersji wegańskiej udają się za każdym razem (odpukać). :D

    OdpowiedzUsuń
  10. zjadłabym, na pewno pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam omlet, ale długo musiałam czekać żeby stężał. A proporcje składników były takie jak w przepisie. Co zrobiłam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia wprawy i patelni. Troszkę, trzeba sie naczekać, ale mniej jak patelnia grzeje równomiernie. Trzeba wyczuć moment, kiedy omlet już jest ścięty, ale jeszcze wilgotny i miękki.

      Usuń
  12. Da się zastąpić mąkę z cieciorki?

    OdpowiedzUsuń
  13. no bez jaj.. wygląda jak z jajami :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Madame Malory nie przyjęła by mnie do pracy bo wyszła jajecznica

    OdpowiedzUsuń
  15. Omlet wyjdzie bez płatków drożdżowych i ze zwykłą solą? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! tu chodzi o ten lekko serowy posmak, taki trik dla ludzi tęskniącymi za tradycyjnymi smakami :))

      Usuń
  16. Niestety spratoliłam sprawę, i właśnie jem breję tofu z nutką wanilii (mleko ryżowe z nutka wanilii :):) Jest dość paskudna. Trzymanie się przepisów nie jest łatwe czasami. Inne potrawy z Pani Bloga na szczęście udało mi się zrobić z większym sukcesem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten omlet to dośc trudna sprawa, bo trzeba miec dobrą patelnie i trzymać ją na małym ogniu. Ja kiedyś zrobiłam wytrawne muffiny cebulowe na mleku waniliowym. No to było coś :D

      Usuń
    2. Hehe...przyznam, że moja para omletowa breja była jedną z ochydniejszych rzeczy jakie próbowałam zjeść. W konsekwencji pochłonęłam kanapkę z kiełkami, żeby zmienić smak :)

      Usuń
  17. Nie mam mąki z ciecierzycy i płatków drożdżowych. Czy wyjdzie ze zwykłą mąką i bez płatków?

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham ten przepis. Uratowałaś mi życie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Omlet wyszedł mi tylko za pierwszym razem. :(
    Co kilka dni próbuję na nowo i zawsze od spodu przypalony, a z wierzchu breja...

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyszła mi wersja do jedzenia łyżką, ale może z moim tofu lub mąką było coś nie tak. Nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie blendujemy tofu? Tylko takie poruszone?

    OdpowiedzUsuń
  22. Moge zastapic make z cieciorki kukurydzianą,pszenną lub gryczaną?

    OdpowiedzUsuń
  23. O ile jestem wielką fanką Twych przepisów, to ten jest słabiutki :( Omlet przywarł to nieprzywierającej patelni, w środku się nie ściął. Odklejenie tego od patelni było niewykonalne, więc przewróciłam ją do góry nogami nad talerzem i dopiero wtedy częśc odpadła.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi za kazdym razem wychodzi idealnie :) kwestia patelni i źródła ciepła, no i chyba wychodzi na to że doświadczenia

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam wszelkie wariacje na temat omletów, chętnie spróbuję wersji z tofu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Rewelacyjny blog. Na pewno bardzo dużo osób wchodzi na ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam tofu takie do deserów, pojemnik 500g, wyjdzie? Ile tofu powinnam użyć?

    OdpowiedzUsuń