niedziela, 7 czerwca 2015

AWOKADO BURGER W SAŁACIE RZYMSKIEJ LUB TRADYCYJNIE W BUŁCE



Nie jestem jakąś wielką zwolenniczką burgerów. Ich moda nie przemija, a ja jakoś nie do końca rozumiem ich ewenementu. No tak, ewenement fastfood rozumiem, ale na litość boską ileż można zjeść tych burgerów!? 


Jedne są z mieszanki kasz, drugie na cieciorce lub z soczewicy. Są też takie wielo-warzywne, ale to głównie jarzyny bulwiaste- burak, marchew, seler, ziemniak... Do tego buła, nie zawsze świeża, czasem bezglutenowa, ale żeby trafić w knajpie na wyjątkową bułę...przyznajmy to rzadkość. Potem dodatki i sos.

Dlatego burgerów na mieście absolutnie nie jadam. Domowe rozumiem, no bo tu trzeba przyznać i zwrócić wszystkim burgeroholikom honor, że lato bez wege burgerów to jak pudło bez kota- obie rzeczy słabo bez siebie wyglądają. 
Zawsze wybieram swoje ulubione dodatki plaster mango i awokado.  To ostatnie przekonuje mnie do jedzenia burgerów. tak więc pomyślałam sobie, a jakby tak zrobić burgera z awokado?

Dlatego dziś burger, ale nie byle jaki. Zamiast ciężkiej, pszennej buły liście sałaty rzymskiej. Jest twarda, sprężysta i soczysta, nadaje się idealnie.

Takim burgerem można przekonać, każdego antyburgeraka, nawet mnie!



❤️ ❤️ ❤️ ❤️

2 dojrzałe awokado*
szklanka kaszy jaglanej
mała cebulka
szczypta soli
świeże zioła
2 łyżki mąki z cieciorki lub bułki tartej
sezam

mała sałata rzymska
mango
pomidor
czerwona cebula
1/2 cytryny



* Wybieraj dojrzałe awokado. Idealne jest miękkie o intensywnie ciemno zielonej barwie skórki. Do tego przepisu możesz zużyć awokado, które jest twardsze. Jest miękkie, ale po naciśnięciu  palec nie odbija się na skórce. Jeśli masz problem z kupnem awokado stacjonarnie zamów w vegepacku, mi zawsze przysyłają takie iiideeaaalne :)

❤️ Cebule posiekaj i zeszklij na patelni z odrobiną oleju. 

❤️ Kaszę jaglaną przelej wrzątkiem i ugotuj na miękko z odrobiną soli i cukru. 

❤️ Niech kasza się ostudzi. 

❤️ Do miski przenieś miąższ z awokado. Możesz wcześniej pokroić go na większa kostkę. Dodaj ostudzoną kaszę oraz podprażoną cebulkę.

❤️ Wymieszaj. Chodzi o to by w burgerach zatopiły się większe kawałki awokado. 

❤️ Dodaj sól i posiekany mały pęczek wybranego zioła. Może to być kolendra lub koperek.

❤️ By złączyć składniki dodaj około 1-2 łyżki mąki z cieciorki. 

❤️ Z masy formuj małe kotleciki. Każdy otocz w sezamie.

❤️ Piecz w rozgrzanym piekarniku przez 20 minut. Po 10 obróć na druga stronę. Możesz też je usmażyć na złoto z obu stron. Jeśli planujesz burgerki podawać z grilla, wcześniej lekko je obsmaż.

❤️ Przygotuj liście sałaty rzymskiej. 

❤️ Każdy posmaruj sosem/hummusem lub pesto. 

❤️ Cebulę i obierz i posiekaj w talary. Skrop sokiem z cytryny i posól. Wymieszaj dłońmi. Cebula lekko zmięknie i będzie idealnie układać się na burgerze. To taki  trik na szybkie szybkipiklowanie warzyw.

❤️ Kładź dodatki piętrowo na burgerze. 




6 komentarzy:

  1. ja fanką burgerów w bułce nie jestem tzn. rzadko je robię, za to wegańskie kotlety z dodatkami np. sałatką i młodymi ziemniaczkami, uwielbiam zajadać :) z awokado na pewno zrobię - są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacyjny burger! z chęcią bym zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojjjjj to musi smakować fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wpisuję na listę do zrobienia :) będą dopiero w przyszłym tygodniu, ale warto będzie poczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Farsz wyszedł przepyszny, składniki są idealnie skomponowane. Ale mam ogromne problemy, żeby go upiec/usmażyć.. przy każdej próbie przewracania, wszystko rozsypuje się ... robiłam już 2 podejścia, ale jestem zdeterminowana i chyba spróbuje jeszcze raz :) warto też dodać, że z podanych składników na farsz może wyjść 6-8 burgerów.

    OdpowiedzUsuń