czerwca 19, 2017

czerwca 19, 2017

LODY TYMIANKOWE







Kucharki wszędzie szukają inspiracji. Nasze kubki smakowe pobudzane są przez potrawy, zapachy, wspomnienia ale nie tylko. Czasami wystarczy mała zachęta i od razu rodzą się pomysły. Impulsów do stworzenia nowego przepisów jest mnogość. Często zdarzają się podczas codziennych, zwyczajnych czynności. Do mnie inspiracja przyszła wraz z pielęgnacją kosmetykami marki tołpa:®green . Dziś na piedestale stawiam tymianek, który z błahej przyprawy i skromnego zioła stał się bohaterem i kosmetyku, jak i mojego deseru. Prawdziwą #greeninspiracją.





Markę tołpa znam już od kilku lat.  Jej kosmetyki kupuję sporadycznie, ale mam swoich ulubieńców. Zawsze były dla mnie pocieszaczem i kupowałam je w złym humorze lub jako nagrodę.  Kosmetyki serii green produkowane są na bazie roślinnych wyjątkowych, składników. Znajdziecie w nich bawełnę, bławatka, tymianek oraz pigwę.  Co równie ważne kosmetyki nie są testowane na zwierzętach.  W ich składzie nie znajdziecie również alergenów, SLE-ów i innych niefajnych konserwantów.  I z ręką na sercu mogę stwierdzić, że niektóre są po prostu genialne. 

Roślinna seria tołpa:®green jest pełna składników tak bliskich, a niedocenianych. Znajdzie się w niej pachnący i inspirujący tymianek, bogatą w wit. C pigwę oraz charakterystyczną, polską czarną porzeczkę. 
Matująca pielęgnacja twarzy to idealne rozwiązanie, dla tych które tak jak ja, latem nie lubią się malować. W gorące wakacje stawiam na naturalność i lekkość.

W skład zestawu tołpa green, który w ramach greenspirowania Was objęłam „patronatem” wchodzą trzy produkty: 
- matujący żel do mycia twarzy z tymiankiem i pigwą
- łagodny płyn micelarny - tonik z bławatkiem i lukrecją
- delikatny krem matujący na dzień z tymiankiem i pigwą
Wszystkie produkty kupicie w sklepie internetowym tołpa.pl 

                                                       💚 💚 💚


Dla wszystkich co chcą wypróbować roślinne kosmetyki tołpa mam kod rabatowy. Wystarczy kliknąć w link tołpa.pl. W miejscu na kod rabatowy w koszyku wpisać wegannerd2017 Kod jest ważny do 19.07.2017r. Obowiązuje on wszystkie kosmetyki oprócz zestawów (w nich jest już produkt gratis). Rabat nie łączy się z innymi promocjami. Miłych zakupów!
                                                      
                                                       💚 💚 💚



Zainspirował mnie tymianek. Chciałam przedstawić tymianek niecodziennej, kulinarnej sytuacji. Chciałam zrobić coś lekkiego i odświeżającego.  Z początku pomyślałam o wytrawnym puszystym serniku, którego z pewnością jeszcze przygotuję. Chciałam by był delikatny i kojarzył się  z latem i wakacyjną pielęgnacją. I wtedy do głowy przyszedł mi pomysł na lody! Nic tak nie odświeża w gorący dzień! Lody są podobnie do osobistej pielęgnacji. Czymś małym co zrobisz tylko dla siebie. Miłą nagrodą w ciągu dnia. Dobrze się jest nimi rozpieszczać!

Mam nadzieję, że ten mroźny, ale przyjemny i mocno tymiankowy przepis przypadnie Wam do gustu. 
Lody możecie podawać z dżemem z pigwy lub z świeżymi polskimi porzeczkami. Wariacji jest parę, myślę że z tymiankiem tworzą boskie zestawienie.


PORADA:
  • lody najlepiej przygotuj wieczorem
  • czas przygotowania i mrożenia jest długi  nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę
  • wyprzedzając pytania. Wafle kupiłam w krakowskiej lodziarni GoodLod mają, wegańskie, bezglutenowe wafle do lodów. 








💚 💚 💚



2-3 puszki mleka kokosowego 
300g orzechów  nerkowca lub 3 kostki tofu naturalnego
2-3 łyżki syropu z agawy lub innego słodu wg. upodobań
sok z 1 cytryny
7 gałązek i listki świeżego tymianku




💚 W rondlu rozpuść syrop z twardą, gęstą śmietanką powstałą u wierzchu puszki mleka kokosowego. Na początku użyj 2 puszki. Płyn podgrzewaj.

💚 Wrzuć do rondla gałązki świeżego tymianku. Gotuj przez 5 minut. O jak pachnie!

💚 Do rondla wrzuć orzechy nerkowca. Przykryj i pozostaw na około 2-3 godziny. W tym czasie orzechy nerkowca namokną i staną się miękkie. W gorącym mleku tymianek się zaparzy tworząc tymiankowy napar.
Kiedy używasz tofu nie musisz go moczyć w wywarze tymiankowym.

💚 Po upływie czasu wyciągnij gałązki tymianku. A orzechy w mleku przenieś do kielicha blendera. W tym momencie wrzuć tofu jeśli używasz go zamiast orzechów.

💚Dodaj sok z cytryny. Miksuj do uzyskania gładkiej konsystencji. Jeśli masa jest bardzo gęsta, dodaj jeszcze jedną puszkę mleka kokosowego. 

💚 Spróbuj i ewentualnie dosłódź.

💚 Przygotuj foremkę. Najlepiej sprawdzi się plastikowe lub z sylikonu. Użyłam metalowej foremki, wiec wyścielałam ją paskami papieru do pieczenia. 

💚Przelej masę do foremki. Dodaj około 2 łyżki samych listków tymianku. Łodyżki są bardzo twarde. Przemieszaj i zostaw na 1,5 godziny. 

💚 Po 1,5 godziny znowu przemieszaj. Uderz delikatnie dnem o blat by wyrównać masę. Na wierz ułóż dekorację z tymianku.


💚 Zostaw w lodówce na 4-8 godzin. A najlepiej na całą noc czyli około 8-12h

💚 Lody podawaj z sosem z porzeczek lub czekoladą.









10 komentarzy:

  1. Wspaniała lodowa propozycja! Mam wielką ochotę je zrobić i popróbować różnych kombinacji z dodatkami :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałaś Alicja "rabat dla czytelników bloga Vegan Red"?
    Takie niemałe chochliki na stronie tołpy się wkradły �� Pozdrowionka i mizianko dla Mafii��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojezu gdzie??!!! szukam!

      Usuń
    2. Jak się robi zamówienie i jest udzielony rabat, to obok rabatu widniał taki tekst.

      Usuń
  3. Czy puszki mleka mają być małe czy raczej większe?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam zawsze problem z zapanierowaniem i odpowiednim usmażeniem boczniaków, które są takie bardzo, hm jak to ująć, 3-D, że te kapelusze im tak stoją :) U Ciebie, widzę, boczniaki są takie jakby spłaszczone - rozbijasz je jakoś? Wdzięczna będę za wskazówkę! Pozdrawiam!

    ตารางคะแนนลาลีกา

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam szczerze, że nigdy wcześniej nie słyszałam o tej firmie tołpa. Ale skoro polecasz ich produkt to może się skuszę i przetestuję. Akurat kończył mi się peeling to będzie okazja na testy

    OdpowiedzUsuń