sierpnia 19, 2017

sierpnia 19, 2017

BABA GHANOUSH Z CUKINII





Bliskowschodnia pasta baba ghonoush podawana jest na kilka różnych sposobów. To co je łączy, to że są przygotowane z bakłażana. Baba ghanoush może być bardziej cytrynowa, mieć wędzony posmak lub sporą ilość nasion granatu. Wchodzi w trio najsmaczniejszych past TU znajdziecie wszystkie. 

W związku, że mamy piękny sezon na cukinie, postanowiłam tę klasyczną pastę przerobić na taką z cukinii. Pastę przygotowywałam pierwszy raz w dziś w sobotę. Wszystkie poczynania nakrywałam na InstaStories. Moje zdziwienie byłe wielkie. Czułam, że pasta będzie smaczna, ale okazałą się przepyszna! Tak pyszna, że dostałam gęsiej skórki! Mam ostatnio szczęście (albo to po prostu talent! ;)) i wszystkie potrawy wychodzą wspaniale. Szczególnie te z cukinią w składzie.
Róbcie, jedźcie i dzielcie się!






1-2 ząbki czosnku
sok z 1/2 cytyny
sól
oliwa z oliwek

Do posypania:
zathar lub tymianek 
sezam
 można dodać również szczyptę wędzonej papryki

💚 Cukinię umyj i piecz w całości w 180-200 stopniach przez około 30 minut. Następnie wyciągnij cukinie i pozostaw do ostygnięcia.

💚 Obierz cukinię ze skórki. Przy pomocy łyżki przenieś miąższ do blendera. Jeśli cukinia jest bardzo soczysta, przenieś miąższ na sitko i pozostaw na 10 minut przed włożeniem do kielicha blendera. Tak pozbędziesz się nadmiaru płynów. Oczywiście z powodzeniem użyj blendera ręcznego. 

💚 Dodaj tahini (na początek 2 łyżki), ząbek czosnku, sok z cytryny i szczyptę soli.

💚 Zmiksuj na krem. Spróbuj i dopraw solą. Jeśli masz ochotę dodaj więcej tahini. Tutaj możesz dodać odrobinę wędzonej papryki.

💚 Przenieś do miski. Posyp zatharem i polej oliwą z oliwek. Ozdób orzechami i świeżymi listkami ziół. 

💚 Jedź jak chcesz!






10 komentarzy:

  1. Jutro zamierzam zrobić <3
    Mam tylko nadzieję, że gdzieś znajdę zathar - w niedzielę może być ciężko... :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie spróbuję :D Nie znoszę bakłażanów, dlatego nigdy nie jadam baba ghanoush, ale w tej cukiniowej wersji może okazać się całkiem dobre ^^
    Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow Wygląda to świetnie. Dzisiaj planowałam przygotować makaron z cukinią poniewaz cukinii mam sporo. Jednak wygląda na to , że zmienię zdanie i postaram sie ugotować właśnie to danie.
    Szczególnie,że lubie takie intensywne smaki,

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbowałam! Świetna sprawa! idelana przekąska na lato i nie tylko! Nie mogę przestać się zachwycać, No i jest super prosta w przygorowaniu

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis! U mnie znika już druga porcja w ciągu 3 dni... BTW gdzie można kupić takie talerze?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czym można zastąpić pastę tahini? Jestem uczulona na sezam, orzechy itp. i nie powinnam jeść takich rzeczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niczym. Tylko sezam ma smak sezamu.

      Możesz zrobić np z pastą ze słonecznika [zblendowane lub utłuczone w moździerzu pestki na papkę] ale to już nijak się ma do oryginału...

      Usuń
  7. Z całym szacunkiem - to pasta z cukinii a nie baba ghanoush. Użycie cukinii to jedno ale blender w tym przypadku to profanacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz to do Yotama Ottolenghi, którego przepis mnie zainspirował - z całym szacunkiem.

      Usuń