września 16, 2011

września 16, 2011

Nie marnuj! kotlety ziemniaczano- cukiniowe







    Rozpoczynam własną akcję na blogu. Nie marnuj ziemniaka, bo to straszna draka!
Ziemniak na talerzu w Polsce to codzienność. Chyba nigdzie jak u nas tak dużo ziemniaków się nie je. Powiedzmy sobie to wprost, ale stereotyp o mało zróżnicowanej kuchni polskiej potwierdza się. Nie chodzi mi teraz o to, żeby 'sprzedawać' Wam  wymyślne przepisy z ziemniakami tylko, co zrobić w momencie kiedy ziemniaki zostaną z dnia poprzedniego.

"Do marnowania jedzenia wciąż przyznaje się co trzeci Polak"

Wyrzucanie jedzenia to grzech i w zupełności tego nie popieram. Postaram się podzielić przepisami i własnymi pomysłami, w których skład wchodzą resztki.
Teraz zajmę się ziemniakiem.
Ziemniak jest drugi na liście w produktach które najczęstszej marnują się w Polsce. Albo raczej, które my konsumenci marnujemy. 

"Według opinii Polaków najwięcej marnują hipermarkety i sklepy (45%), samych konsumentów (32%), restauracje (13%) oraz producenci żywności (8%)."

Starajmy się nie być w tych 32%, kupujmy mniej, gotujmy z uwagą mniejsze porcje, starajmy wykorzystywać wszystkie kupione produkty. Uczmy się wykorzystywać jadalne produkty wtórnie. Nie wyrzucajmy.

Więcej informacji, faktów i porad jak nie marnować jedzenia na http://www.niemarnuje.pl



Dziś zrobiłam kotlety cukiniowo-ziemniaczane
Zużyłam:

pół cukinii
wczorajsze ugotowane ziemniaki około 2óch
łyżka grysiku
sól
pieprz
kumin rzymski
cząber suszony
oliwa




      Cukinię obrałam i starłam na grubej tarce. Posoliłam i odstawiłam na 10 minut. Po tym czasie nie odlewałam wody. Dodałam wczorajsze ziemniaki. Ziemniaki należy rozbić na pure widelcem albo takim czymś do ziemniaków albo w rękach. Dodałam świeży pieprz, kumin, łyżkę grysiku i cząber. Wszystko dokładnie wymieszałam na papkę. Rozgrzałam patelnię z niedużą ilością oliwy. W rękach uformowałam kotleciki. Kotlety smażymy z obu stron na złoto lub na czarno w zależności od tego jak lubimy węgiel :)
Podajemy z ryżem lub ulubiona kaszą i surówką. Najlepiej taką 






I piosenka:

4 komentarze:

  1. lubie takie oryginalne ale zarazem dobre blogi, wpadac bede czesciej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ______________________________________
    ŚWIETNY POMYSŁ: INTELIGENTNE! ♥♥♥♥♥

    ______________________________________

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam dzisiaj na obiad. Pyszne, zrobię jeszcze nie raz! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojacie, jak odkopałaś tak stary wpis? :D Smacznego! <3

      Usuń