stycznia 02, 2014

stycznia 02, 2014

OCZYSZCZAJĄCY KOKTAJL Z PIETRUSZKI I LIMONKI







Po okresie świąt szybko nadciąga karnawał. To bardzo intensywny czas dla naszego organizmu. Jedzenie, słodycze, alkohol, odwiedziny, imprezy, wszystko to ma wpływ na to jak się czujemy psychicznie i fizycznie. Dlatego czasem warto zastopować i dać naszemu ciału odetchnąć. Taki oczyszczający koktail, którego pijemy w ciągu dnia to bardzo dobry pomysł. 
Koktajl na bazie świeżej pietruszki z limonką to mój ulubiony. Nie dość, że kawałki pietruszki filtrują nasze wnętrzności to i smak jest bardzo karnawałowy. Dla słodyczy dodaję banana, jeśli chcesz lekko oszukać mózg, który na samą myśl o oczyszczaniu się i detoksie zaczyna myśleć o pierogach i babeczkach dodaj do szejku parę listków mięty. Jej aromat w połączeniu z limonką i słodyczą banana na pewno przeniesie Cie myślami z powrotem do szalonej sylwestrowej zabawy. 













  • 0,7L wody mineralnej
  • 3 pęczki pietruszki
  • 1-2 bananów
  • 4 miękkie limonki
  • ewentualnie parę listków mięty

















♥ Pietruszkę umyj. Odetnij grube łodyżki a resztę przenieś do kielicha blendera.

♥ Z limonek wyciśnij cały sok.

♥ Dodaj resztę składników i wszystko zmiksuj. Miksuj około 3-4 minuty. 

Tak przygotowany koktail można popijać w ciągu dnia, dopóki się nie skończy !





21 komentarzy:

  1. uwielbiam! witaminki, witaminki!

    OdpowiedzUsuń
  2. A chodzi o sok z limonek, czy razem ze skórką?

    OdpowiedzUsuń
  3. czy pijemy wtedy tylko ten sok i nic po za tym ? czy to takie jednodniowe oczyszczanie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie chce się przechodzić głodówki to warto wypić rano, a potem zjeść lekki posiłek. Można też spróbować całkowitej detoksykacji. Trwa to około 3 dni. Podczas takiego oczyszczania pijemy dużo soków, koktajli i oczywiście wody :)

      Usuń
  4. Ja zrobiłam dzisiaj, tylko zamiast banana dodałam 3 pomarańcze, imbir i troszkę miodu. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem bardzo na tak! piłam taki kiedyś, tylko że zamiast limonki wykorzystano cytrynę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki podstawowy przepis. Zamiast limonki można użyć cytrynę, grejpfruta albo pomarańczę. Banan tez nie jest obowiązkowy. Można z niego całkiem zrezygnować lub zamienić na mango czy jabłko :)

      Usuń
  6. Muszę kiedyś spróbować takie 3 dniowe oczyszczanie,na pewno się przyda przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. P.S. Dodaję do obserwowanych i ulubionych :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Sprobuję A postaram się też przemycic dziecku memu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudo ! Piję od wczorajszego wieczora i...za chwile będzie pusta butelka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. dzisiaj dostałam w prezencie urodzinowym porządny blender do koktajli (do tej pory męczyłam się z małym blenderem dołączonym do miksera), na pierwszy ogień poszedł koktajl jabłko-pomarańcza-grejpfrut-mango-odrobina miodu i było super, nie wiem czy dałabym radę wypić taką ilość limonek, ale bardzo lubię prosty miks jabłka z pietruszką :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda nieziemsko, i pewnie tak smakuje ;) trafiłam tu przez hellozdrowie, ale zostanę na dłużej, zwłaszcza, że planuję teraz porządne miesięczne potraktowanie organizmu detoksem. Przyznam, że nigdy nie miałam pomysłów na warzywne i smaczne dania, a Twój blog jest bardzo inspirujący!
    pozdrawiam Try to design

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny artykuł i świetne zdjęcia, jednak na jednym z nich widzę niedojrzałego banana. No no! Dojrzej swojego banana, nie bądź obojętny. Zapraszam więc do artykułu o dojrzewaniu bananów na dobretempo.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. hej a dodawaliście kiedyś do koktajlu guaranę albo kofeinę? ( o to chodzi -> http://kofeina-sklep.pl/) daje niesamowitego kopa a przy tym jest pyszne ;) taka alternatywa dla kawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej jaka niezobowiązująca reklama. Nanananaaa nie życzę sobie tego ;)

      Usuń
  14. Niedawno kupiłam sobie wytłaczarkę do soków ronica, by robić w niej oczyszczające koktajle i nie tylko, właśnie szukam fajnych przepisów - tez z dodatkiem pietruszki i banana brzmi naprawdę ciekawie. Jutro z rana wypróbuję, dzięki za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  15. To jest pyszne. Dziś pierwszy raz piłam. Koleżanka poleciła mi by dodać mleko kokosowe zamiast wody. Bomba

    OdpowiedzUsuń