lutego 24, 2014

lutego 24, 2014

ZNIEWALAJĄCA SAŁATKA Z CZARNEGO RYŻU Z AWOKADO Z AZJATYCKIM DRESSINGIEM






Jestem tak gastronomicznie podniecona pisząc ten post. Sałatka jest absolutnie przepyszna. Jest tak prosta i jednocześnie piękna, że szkoda mi czasu na słowa tylko chętnie od razu podzielę się przepisem.

Ostatnio staram się gotować bardziej lokalnie i sezonowo. Ale jak tylko zobaczyłam podobny przepis w jednym z starych programów Nigelli Lawson nie mogłam się powstrzymać. Ku mojemu zaskoczeniu sałatka wyszła cudownie i z wielkim apetytem i smakiem wpałaszowałam dwie porcje.

To danie można jeść na ciepło, ale równie dobrze będzie smakować na zimno spakowane w lunch box.

Czarny ryż, czerwona papryczka i zielone awokado. Takim daniem, zaskoczycie każdego smakosza!  

A ja wracam do jedzenia :-)







2 porcje czarnego ryżu
sól do gotowania ryżu
1 dojrzałe awokado

dresing:
czerwona papryczka pepperoni (średnio ostra i długa)
2 ząbki czosnku
kawałek imbiru wielkości paznokcia
3 łyżki stołowe oliwy 
4 łyżki stołowe sosu sojowego jasnego
sok z całej limonki
2 łyżeczki cukru trzcinowego
4 łyżki stołowe wody



♥ Ugotuj ryż w osolonej wodzie. Tak jak podano na opakowaniu  (1 część ryżu na 2 części wody i gotujemy około 18 minut). 

♥ Papryczkę umyj i posiekaj bardzo drobno. Przełóż do miseczki. Dodaj oliwę, sos sojowy, sok z limonki, cukier i wymieszaj wszystko. 

♥ Dodaj zgnieciony lub bardzo drobno posiekany czosnek i starty imbir. 

♥ Dodaj wodę.

♥ Wszystko dokładnie wymieszaj i odstaw na czas gotowania się ryżu. 

♥ Ugotowany ryż przełóż na talerze. Skrop dresingiem i wymieszaj. 

♥ Awokado przekrój na połowę. Usuń pestkę. Następnie końcówką noża natnij miąższ w awokado i za pomocą łyżki wyciągnij cały miąższ. 

♥ Kawałki awokado rozdziel i poukładaj na ryżu. 

♥ Całość wymieszaj i skrop jeszcze odrobiną dresingu. 












9 komentarzy:

  1. Nie jadłam takiego ryżu ale wygląda on świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest mój pierwszy raz. I przyznam, że to miłość absolutna!

      Usuń
  2. Twój blog jest przepiękny!! Zarówno oprawa graficzna, jak i zdjęcia... :) Gratuluję i pozdrawiam wege ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie się przymierzam do czarnego ryżu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie warty swojej ceny <3 bo np dziki mi totalnie podchodzi

      Usuń
  4. Właśnie wczoraj kupiłam paczkę czarnego ryżu i dzisiaj z przyjemnością spróbuję go w Twojej sałatce :)
    Dziękuję! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. super, ulubiona salatka męża!

    OdpowiedzUsuń