kwietnia 14, 2014

kwietnia 14, 2014

PASTA PSEUDOJAJECZNA ODSŁONA 2







Pyszna aczkolwiek konfliktowa pasta pachnąca jajem wjeżdża na stół. 
Past przypominających w smaku i w zapachu tradycyjne pasty jajeczne, ale nie mające w składzie ani grama jajka, mamy już parę. 
Ostatnio proponowałam pastę z cieciorki z kaszą jaglaną
Zachęcająco wyglądają przepisy Jadłonomii na pastę bezjajeczną z majonezem roślinnym lub ta z dodatkiem curry. 

Wszystkie te pasty pomimo tego, że zrobione z zupełnie innych receptur i innych składników mają wspólny mianownik. Czarną sól Kala Namak. 
Zapach czarnej soli jest tak charakterystyczny, że automatycznie kojarzy się konkretnymi potrawami. Dlatego zamiast marudzić, kto pierwszy wpadł na pomysł pasty z czarną solą, albo co było pierwsze jajko czy kura proponuję wybrać jedną z już 4 fantastycznych past, przygotować ją i wspólnie z rodziną pałaszować z pajdą chleba.

Oto mój kolejny pomysł na pastę pseudojajeczną. Jej skład diametralnie się nie zmienił, ale do spisu składników dodałam dwa podkręcajace smak i strukturę pasty. Za to pierwsze weźmie się ostra musztarda. Konsystenskję pasty rozbijemy kawałkami naturanlego tofu. Jest pyszka!







Składniki:
1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1/2 szklanki ugotowanej cieciorki
1/2 opakowania tofu naturalnego
3 łyżki oleju
1 łyżka ostrej musztardy 
1/2 -3/4 łyżeczki soli czarnej
czarny pieprz
łyżeczka kurkumy
opcjonalnie parę łyżek wody
pęczek szczypiorku
rzeżuchy
Przygotowanie: 
 
♥ Cieciorkę i kasze jaglaną umieść w kielichu blendera.

♥ Zacznij miksować i dodaj oliwę.

♥ Zmiksuj wszystko na pastę. Jeśli jest za gęsta dodaj troszkę wody.

♥ Dodaj czarną sól, kurkumę, musztardę i świeżo zmielony pieprz.


♥ W miseczce przy pomocy widelca rozdrobnij tofu i dodaj tofu do pasty. 

♥ Dodaj posiekany szczypiorek i wszystko wymieszaj. 
 
Podawaj posypane szczypiorkiem i rzeżuchą.
 

          

5 komentarzy:

  1. a u mnie na blogu akurat dzisiaj pasta jajeczna! hihi :) bardzo chętnie spróbuje takiej jajecznej-niejajecznej, prezentuje się apetycznie i jest bogata w moje ulubione składniki więc z pewnością będę zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kasze jaglaną, więc pasta by mi z pewnością zasmakowała. I kto wie może wkrótce wypróbuje? Na pewno dam znać jak smakowała. .Jakbyś miała czas to byłoby mi miło, gdybyś zajrzała do mnie i oceniła moje rysunki Pozdrawiam!

    floweryelephant.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wersja numer 2 jest równie przekonująca, co pierwsza; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale roślinnie, zdrowo i w składzie musztarda? jak to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak to!przecież muszdarda to gorczyca, ocet i przyprawy!

      Usuń