lutego 05, 2015

lutego 05, 2015

STEAKI Z CZERWONEJ KAPUSTY I DWIE MARYNATY






Ostatnio tyle się dzieje, że nie mogę Wam obiecać, że jestem poczytalna. Nie mogę się doczekać, kiedy się z Wami wszystkim podzielę. Mam dużo energii dzięki temu sporo pomysłów i dużo gotuję.  Chyba troszkę nie do końca, działam trzeźwo bo wymyśliłam sobie, że zrobię stejka. Nie kotleta, nie wielkiego sznycla i nie będzie to tofu, ani sejtan, czy tempeh. 

Jakie warzywo jest na tyle duże by jego plastry były wielkości dłoni? Odpowiedź była jedna Kapusta!
Jak się okazało w internecie krążą już przepisy o grillowanej kapuście. Moje obawy przed całkowitym szaleństwem opadły.

I tak dziś na obiad zajadam wegańskiego steaka podanego na dwa sposoby w dwóch marynatach. Nie trzeba się martwić o smak. Pieczona kapusta sama w sobie jest pyszna, słodka i miejscami chrupiąca. Marynaty z ostrej papryki lub kwaskowatego zatharu tylko ją dopełniają. 

Dania z piekarnika, są najlepsze właśnie w zimie. A kiedy, ktoś zamartwi się nad Waszą dolą w martwy lutowy okres warzywny. Uśmiechnijcie się szeroko, przecież mamy ziemianki, marchewki i pyszną kapuchę idealną nie tylko do surówki!



 

Składniki:

1 główka czerwonej kapusty

1 marynata:
3  łyżeczki gotowego zatharu lub
1 łyżeczka tymianku
2 łyżeczki sumaku
prażony sezam
szczypta soli
olej
woda


2 marynata:
1 łyżeczką słodkiej papryki
1/2 łyżeczki ostrej wędzonej papryki
szczypta majeranku
parę mielonych ziarenek gorczycy
czarny pieprz
szczypta soli
olej 
woda

3 marynata

2 łyżeczki gotowej mieszanki do mięsa
olej
woda 
 4 marynata 

3 łyżki sosu sojowego
1 łyżka oleju

2 posiekane ząbki czosnku
1/2 łyżeczki ostrej papryki
1 łyżeczka słodkiego syropu


❤ W dwóch osobnych kokilkach mieszamy przyprawy na marynaty. Dodajemy po około 2 łyżki stołowe oleju i  mieszamy dokładnie.

❤ Kapustę obieramy z pierwszych 3 liści, a następnie bardzo ostrym nożem kroimy na plastry. Plastry powinny być grubości do 1cm. W tedy szybko się pieką i wygodniej się je je.

❤ Kapustę można piec w piekarniku lub grillować. 

❤ Przygotuj blachę z papierem do pieczenia. Ułóż steki. 
Każdy posmaruj dokładnie wybraną marynatą. Zostaw steki na 10 minut.

❤ Rozgrzej piekarnik do 170 stopni.

❤ Piecz kapustę przez 15-20 minut.

❤ Kiedy grillujesz czas może się wydłużyć. Kapusta powinna być rumiana i miękka.

❤ Podawaj z pieczonymi ziemniakami lub puree z marchewki. Możesz polać sosem z tahiny. Posyp też danie świeżymi ziołami.





29 komentarzy:

  1. Ja ostatnio przywróciłam do łask czerwoną kapustę. Teraz na pewno spróbuję ją upiec!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pieczona jest pycha zarówno biała jak i czerwona <3

      Usuń
  2. Czerwoną kapustę ostatnio jemy bardzo często. Takiej wersji się jednak nie spodziewałyśmy, a to przecież takie proste :D
    Wypróbujemy na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbowałyśmy i kapusta jest pyszna :) Nasza marynata była nieco inna ale lekko przypalone brzegi są super :P

      Usuń
  3. Bardzo niecodzienny pomysł, danie wygląda bardzo smakowicie ;) Czerwoną kapustę uwielbiam, ale jem ją jedynie w surówce z marchewką, jabłkiem i sokiem z cytryny :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, taka surówka to klasyk, ale warto czasem zaszaleć <3

      Usuń
  4. to chyba najlepsze steaki jakie widziałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja, wcześniej ich nie widziałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że staną się baaardzo popularne :D

      Usuń
  6. Boskie :) Uwielbiam czerwona kapustę. Wczoraj zajadałam się surówką, więc dziś mogą być steki :). PS. Trzymam kciuki za powodzenie w konkursie: Blog roku :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł! Tak też zrobię z moją kapustą :D Powodzenia w konkursie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne! na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. swietny pomysł, juz wiem co bedzie jutro na obiadek!

    OdpowiedzUsuń
  10. A u mnie leży w lodówce czerwona kapusta i zalotnie zerka. A ja nie wiedziałam, co z nią zrobić.

    Dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kapusta jest bardzo cenny warzywem niestety mało używanym w kuchni! Czas to zmienić. Dziękuję za inspiracje i pozdrawiam. Edyta

    OdpowiedzUsuń
  12. Coś wspaniałego!!! Jutro zrobię takie pyszności!!!:) Dziękuję za inspirację:)
    ..a jak tam przepis na pączki bezglutenowe? Pojawił się?:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mnie zaciekawiły. Nigdy nie jadłam pieczonej, czerwonej kapusty.

    OdpowiedzUsuń
  14. W życiu bym na to nie wpadła! Genialne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nadadzą się do odgrzania później?
    Wyglądają super, kapuchę nawet już kupiłam, ale obiady przygotowuję zwykle dzień wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Steki pyyyszniutkie!! dziękuję za przepis <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Niesamowite w swojej prostocie i smaku!!! W życiu bym ma to nie wpadła. Wchodzi na stałe do mojego jadłospisu:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Marynata z papryką - majstersztyk, aczkolwiek muszę przyznać że wypróbowałam kilka rodzajów kapust i moim zdaniem najpyszniejsza w tym wydaniu jest włoska :) mięciutka, pyszna, świetnie gra z przyprawami :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Robię je już któryś raz, są wspaniałe, ale jedyna marynata która mi smakuje to ta nr 4 z sosem sojowym, absolutnie obłędna

    OdpowiedzUsuń