września 27, 2015

września 27, 2015

CUDOWNIE CIĄGNĄCY SIĘ SER... Z ZIEMNIAKA.








Są takie hity wegańskiego internetu jak sojonez, wielkie schabowe z Lokal Vegan Bistro, potem przyszedł czas na bezę z wody po cieciorce. Teraz jest czas na kolejny, czadowy kulinarny pomysł. 

Kto by pomyślał, że z ziemniaka i marchewki można przygotować coś tak zjawiskowego? No ja bym pomyślała, bo ziemniaki kocham. Myślę. że podobnie jak z kaszy jaglanej można z nich zrobić wszystko, nawet olej paliwowy, ale nikt jeszcze na to nie wpadł. 
Na szczęście, ktoś wpadł na taki pomysł jak przygotować z ziemniaków...serek!
Czy jest nagroda Nobla w dziedzinie świry kulinarne? 

A zaczęło się tak...
Dla nie których była to zwykła środa, dla mnie trochę inna bo byłam w Warszawie. Wieczorem odbywały się moje warsztaty, a potem miałam się spotkać z Elką z Dolce&Vegan. Ela przyszła na spotkanie trochę wcześniej i podglądała mnie podczas pracy. W jej oczach jednak widać było pewne niezidentyfikowane podniecenie, którym musiała się podzielić. No i tak moja fantazja poniosła mnie do tego- albo Elka kogoś kropnęła, albo wynalazła coś podobnego do radu. Z tym drugim się nie myliłam.

Nie minęło 5 minut po warsztatach.
- Stara! zrobiłam ser z ziemniaków! Popłaczesz się jak go spróbujesz!
Ten przepis obił mi się parę razy o oczy i uszy, ale jakoś nie zawracałam sobie nim głowy. Dopóki, dopóty Elka nie władowała mi do buzi łyżki, z już zastygniętym i czadowej konsystencji z serem.
Faktycznie łzy człowiekowi naszły do oczu. 
TO JEST ABSOLUTNIE PRZE PYSZNE! I JEST Z ZIEMNIAKA!

To nie tylko idealny dip do warzyw i konkurencja hummusu!
Taki serek można pomrozić by móc go pokroić.
To idealna sprawa na meksykańską quesadille. Tak już nigdy tortille nie będą Wam się rozwalać i ruszać we wszystkie strony na patelni.
To zmienia wszystko!
Czy jest coś nie możliwego!? Czy są jeszcze na świecie ludzie, którzy uważają , ze weganizm jest nudny?!
Kochani! My, roślinożercy jesteśmy po prostu szaaaaleeeniiiiii!!!


WERSJA 1
2-3 średnie ugotowane ziemniaki
1 ugotowana marchewka
parę łyżek wody lub bulionu warzywnego
1/4 szklanki oleju
1 ząbek czosnku
1/3 łyżeczki wędzonej słodkiej papryki *
1/2 łyżeczki zwykłej słodkiej  papryki w proszku*
1/2 łyżeczki cebuli w proszku (niekoniecznie)
sól do smaku


* lub 1 łyżeczka słodkiej papryki jeśli nie macie wędzonej

EDIT: 
Zamiast marchewki można dodać pieczonej dyni 
do smaku przyda się porządny chlust pasty chili SRIRACHA


WERSJA UPROSZCZONA RÓWNIE PYSZNA

2-3 średnie ugotowane ziemniaki
1 ugotowana marchewka
parę łyżek wody dla odpowiedniej konsystencji
3 łyżki zwykłego oleju
1/2 łyżeczki słodkiej papryki 
1/2 łyżeczki cebuli w proszku (niekoniecznie)
pieprz do smaku
sól do smaku


♥ Ziemniaki obierz i pokrój na mniejsze kawałki. Podobnie poczyń z marchewką.

♥ Ugotuj warzywa w lekko osolonej wodzie do miękkości. Odcedź.

♥ Przenieś warzywa do kielicha blendera.

♥ Dodaj płatki drożdżowe, czosnek i przyprawy.

♥ Dodaj olej i zacznij miksować.

♥ Dodaj troszkę wody lub bulionu by miksowanie szło sprawniej. Miksuj, aż uzyskasz gładką konsystencję. 

♥ Spróbuj i dodaj sól do smaku. Jeśli chcesz by serek miał ostrzejszy smak dodaj ostrej papryki. 

♥ Spokojnie możesz eksperymentować z innymi przyprawami: kurkumą, wędzoną solą, kolorowym pieprzem. Ale na początek wypróbuj ten sprawdzony przepis

♥ Serek przelej do pojemniczka. Można jeść go od razu. 
Trzymaj w lodówce, po stężeniu można go rozsmarować np. na kanapce. Jeśli chcesz użyć do na pizzy, włóż kawałek sera do zamrażarnia. Po 10-15 minutach będzie można go trzeć na tarce lub kroić w plastry. 

THERMOMIX

♥ Ziemniaki obierz i pokrój na mniejsze kawałki. Podobnie poczyń z marchewką.

♥ Przenieś warzywa do urządzenia. Zalej wodą i dodaj soli. Ustaw czas 30 minut, temperaturę 110 i lekkie mieszanie. Sprawdzaj czy ziemniaki są miękkie, to zależy od odmiany ile się gotują. Potem odcedź warzywa. 

♥ Przenieś warzywa do kielicha.

♥ Dodaj płatki drożdżowe, czosnek i przyprawy.

♥ Dodaj olej i zacznij miksować 20 sekund przy 6 obrocie.

♥ Dodaj troszkę wody lub bulionu by miksowanie szło sprawniej. Miksuj, aż uzyskasz gładką konsystencję. 

♥ Spróbuj i dodaj sól do smaku. Jeśli chcesz by serek miał ostrzejszy smak dodaj ostrej papryki. 


PORADY:

- Nie żałujcie soli. Ziemniaki są jałowe i potrzebują soli. Spokojnie zacznijcie od 1/2 łyżeczki. Żadne tam szczypty ;)
- Sięgajcie po takie płatki drożdżowe, które same w smaku są smaczne. 
sprawdzone są  Country Life , Batom, Engevita i Ekogram.
Nie polecam płatków BioPlanet (są troche bez smaku)



208 komentarzy:

  1. uwielbiam, uwielbiam! z nachosami szczególnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To wygląda bosko! Właśnie najbardziej mi się skojarzyło z sosem do nachosów :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może być sos do wszystkiego! <3 <3 <3 najlepiej smakuje jedzony...palcem ;)

      Usuń
  3. Wygląda tak mega smakowicie! Muszę koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny ma kolor, muszę go zrobić , ja robię taki co podała matka Weganka(szkoda ,ze skasowała blog i wpisy na Wegedzieciaku :( ), tez z ziemniakami , cebuli , są tez te płatki drożdżowe oraz kefir z mleka roślinnego na grzybku tybetańskim , pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z grzybkiem to już więcej roboty jest. szczególnie, że ploty głoszą że nie jest wegański bo pozyskuje się go z mleka krowiego i bla bla bla...
      Ziemniaki rządzą! :D:DD:D:D

      Usuń
    2. margot, podzielisz się przepisem?

      PS: ja też nie mogę odżałować, że Matka Weganka zniknęła.

      Usuń
    3. Ten "ser" brzmi jak pasztet który widziałem w sklepie: Pasztet drobiowy o smaku łososia :) to że smakuje jak łosoś nie czyni go zrobionym z łososia. Tak samo ser jest z mleka a nie z ziemniaka o smaku sera. Pozdrawiam

      Usuń
    4. nie jestem veganem ale wyglada swietnie po swietach spobuje.

      Usuń
    5. "Kostka brukowa" też raczej nie jest robiona z kości, a jakoś nikogo nie drażni ani nie dziwi jej nazwa ;)

      Usuń
    6. że tak powiem, kocie łby.

      Usuń
    7. Mleczko kokosowe jakos też nikomu nie przeszkadza :)

      Usuń
  5. Ale genialne! Słyszałam coś już kiedyś o serze z ziemniaka, ale jakoś nie byłam pewna, czy na pewno mogłoby to "zadziałać" - jednak po tej rekomendacji nie będę już zwlekała z wypróbowaniem przepisu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja też jakoś to kiedyś olałam, dopóki nie spróbowałam. Bo jest tak pyszne, że chce sie to dodawać do wszystkiego...poza kawą ;)

      Usuń
  6. Ja jestem typowy mięsożerca, ale ten przepis mnie bardzo zaciekawił i muszę przyznać, ze wyglada pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasada jest taka, nic co z ziemniaków nie może być nie smaczne. Albo wszystko co z ziemniaków jest kosmiczne;)

      Usuń
  7. Piona! Też uwielbiam ziemniaki! :D A ten ser... wow chyba nie wystarczy :D Czadowe!
    A co daje asafetyda? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są różne przepisy: z czosnkiem lub bez, czasem ludzie dodają suszonej cebuli lub podsmażanej. Asafetyda jest właśnie czosnkowo-cebulowa, dodaje tego smaczku + ułatwia trawienie ;-)

      Usuń
  8. czy mogę użyć coś zamiast płatków drożdżowych ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płatki tutaj odpowiedzialne są za smak, nie da się ich zamienić.
      Warto je zakupić, bo się przydają i...uzależniają trochę ;)

      Usuń
    2. Ja również czekam na jakiś substytut płatków (wykryta nietolerancja na drożdże).

      Usuń
    3. Ja mam tak samo, nie mogę jeść drożdży :(

      Usuń
    4. Dołączam się grona nietolerantów drożdżowych.:(

      Usuń
  9. Bez platkow drozdzowych to nie dziala!!!!!!!!!! Musza byc.Robilam ten sos z innego przepisu,idea jest boska:)

    OdpowiedzUsuń
  10. O luuudzie! Przepis zapisany, robię! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś mi wyszło coś takiego jak zblendowałam ziemniaki, a chciałam puree :D

    OdpowiedzUsuń
  12. a te płatki trzeba jakoś przygotować, czy się sypie suche? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez nierafinowany ma Pani na myśli ekologiczny? Jeśli tak, to nie zepsuje smaku, choć będzie wyczuwalny. Polecam dać prawie 1/4 zwykłego rzepakowego (np. Kujawskiego) i dodać odrobinkę oleju bio. Dodaje on subtelny posmaczek kremowi.

      Usuń
  13. już tyle o nim dobrego słyszałam, że w końcu sama muszę się za ten przepis zabrać! Tobie oczywiście wyszedł idealnie, nie mogło być przecież inaczej! :) choć sera nigdy za bardzo nie lubiłam, więc jako wegance mi go nie brakuje, to jakoś mam straszną ochotę na to by spróbować to cudo z ziemniaka, bo te jak i marchew akurat uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda bardzo ciekawie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię Cie bardziej niż Martę Dymek mimo, iż Marta zrobiła dużo ale Ty jesteś taka prawdziwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym nie podsycała międzoblogerskiej rywalizacji, zwłaszcza, że Martę już spotykały z tego powodu przykrości.
      Sam przepis - świetny i pewnie udoskonalony, w tym tygodniu wypróbuję do arepitas. ;)

      Usuń
    2. Ludzie czsto porownuja mnie i Jadlonomie.Ale między mną a Marta nie ma żadnej rywalizacji! Jesteśmy inne każda sobie dobrze radzi i myślę, że obie robimy dobra robotę.
      Mnie też spotykają przykrości ale nie widzę sensu by on nich pisać.
      A z każdego miłego komantarza po prostu się ciesze

      Usuń
  16. Też słyszałam wcześniej o tym serze, ale nie zebrałam się aby zrobić. Jednak po takich pochwałach to już zrobić trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O bogowie... Ziemniory rządzą !!!

    OdpowiedzUsuń
  18. jak zobaczylam tytuł wpadlam w zachwyt <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślałam, że hitem tego roku w mojej kuchni będzie pesto z zielonych szparagów, ale ten serosos jest po prostu genialny! Po prostu genialne!

    OdpowiedzUsuń
  20. nigdy nie przestaniesz mnie zachwycać :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Zastanawiam się właśnie, czy jakby tak połączyć zblendowane nerkowce z pieczoną cebulą,olejem, kurkumą, wędzoną papryką i płatkami drożdżowymi, i dorzucić na dokładkę agaru, to czy nie wyjdzie z tego ser taki do krojenia? Ktoś robił coś takiego? Nie mam ani agaru ani nerkowców, z ziemniora na pewno zrobię, ale zastanawiam się jak zrobić taki ser do krojenia? Już opanowałam produkcję twarożku z migdałów, a tego nie wiem... Ktoś coś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://readeat.pl/weganski-ser-z-nerkowcow/ to jeden z tego typu przepisòw, tylko weź pod uwagę że wychodzi tego całkiem sporo jeśli robisz tylko dla siebie, ja kiedyś zrobiłam a potem nie mogłam na to patrzeć po kilku dniach jedzenia go na każdy posiłek i musiałam wywalic ;)

      Usuń
  22. A czy musze dodac ten olej? Czy moge cos innego zamiast oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. olej daje tutaj konsystencję, bez oleju pewnie się uda, ale może zrobić się z tego pasta :/

      Usuń
    2. a jaki olej?? olj z oliwek czy kokosowy???

      Usuń
    3. a jaki olej?? olj z oliwek czy kokosowy???

      Usuń
  23. jejku, jejku, czyli po raz pierwszy od 10 miesiecy zjem pizze?

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda nieziemsko apetycznie, jak jakiś sos z cheddara. Nigdy bym nie uwierzyła, że to ziemniak :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Widziałam go już kilkukrotnie ale Twój to najcudowniejsze szaleństwo .... Już się nie mogę doczekać powrotu z pracy do domu i ZADZIAŁANIA :)

    OdpowiedzUsuń
  26. a ja kupiłam płatki drożdżowe, które są kompletnie bez smaku. kto poleci sprawdzone płatki? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam ekogram są smaczne i takie bardziej serowe właśnie,te słowackie czy czeskie mają smak jakby je mocno podpiekli i mi już za bardzo nie pasują.

      Usuń
  27. a co jakby dać batata zamiast ziemniaka? wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też bardzo interesuje, czy wyjdzie z batatem - jestem na diecie, na której ziemniaki odpadają!

      Usuń
    2. Ale batat to też ziemniak... -.-

      Usuń
    3. Może topinambur albo kalarepa?

      Usuń
    4. Ja zrobilam cos takiego i bez platkow drozdzowych. Taki sosik do makaron z tego wyszedl, ale bardzo slodki, o konsystencji takiej samej jak z tego przepisu. Lepiej ze zwyklych ziemniakow raczej a bataty zostawic np na frytki :)

      Usuń
  28. Zrobiłam bez asafetydy, a nawet bez płatków drożdżowych xD (miałam w pogotowiu bułę tartą, jeśli w tym chodzi o zagęszczanie), a I TAK wyszło idealnie!!! Siedzę w pracy i maczam w tym grissini, like a boss :D
    http://s5.postimg.org/6j91tsr1z/Clipboard01.jpg

    OdpowiedzUsuń
  29. Co prawda nie jestem weganką, ani nawet wegetarianką, ale ten przepis sprawił, że moje życie stało się smaczniejsze! Wielki ukłon w stronę pomysłowości roślinożerców <3

    OdpowiedzUsuń
  30. Zawsze wiedziałam, że roślinożercy są mądrzejsi. Tylko oni mogli na coś takiego wpaść!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba kpisz xd Popatrz na wszystkie przepisy na świecie, które nie są zrobione przez wegan. Po prostu nikt nie miał takiej potrzeby, żeby robić ser z ziemniaków. Czuję się urażony i wątpię, że jesteś jakkolwiek mądrzejszy/mądrzejsza ode mnie, więc zachowaj te bzdurne komentarze dla siebie.

      Usuń
    2. Oni szybko szykują się na tamten świat, ich dieta to cukry i błonnik, proteiny z roślin strączkowych wg badań nie są prawie wcale absorbowalne przez organizm ludzki.

      Usuń
    3. Nie wiem jakie badania czytasz, ale nie masz racji. Proteiny z soji są bardzo dobrze przyswajalne. Za to dieta mięsna to głównie tłuszcz i cukry, więc to raczej weganie pożyją dłużej

      Usuń
  31. Zazwyczaj kupowałam ser z Violife, ale to przebija wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  32. Jaka różnica czy dodam marchewkę czy dynię? Z czym lepiej?

    OdpowiedzUsuń
  33. Niedawno próbowałam zrobić zupę krem z ziemniaków ale zamiast szybko zmiksować troszkę się zagapiłam. Efekt? Otrzymałam ciągnącą, kleistą maź przypominającą kisiel... no cóż człowiek uczy się cały czas, wystarczy troszkę inwencji twórczej i z nieudanej zupy byłby pyszny ciągnący się ser :) Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam dokładnie tak samo z puré z ziemniaków i zostawiłam trochę ziemniaków dużo wody z gotowania ziemniaków i o ile to było pyszne, przypominało ciągnący sos a nie puré. Tylko koloru brakowało ��

      Usuń
  34. Zrobilam, zrobilam I jest pycha :) Czeka na wieczor do nachosow :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zrobilam, zrobilam I jest pycha :) Czeka na wieczor do nachosow :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Czy to prawda,że wynalazczynią sojonezu jest niejaka Olga Smile (ponoć Polka)?Twierdzi na swoim blogu,że sojonez jest jej przepisem autorskim.

    OdpowiedzUsuń
  37. Zrobiłam. Zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach w drodze do lodówki. Teraz mogę powiedzieć, że jadłam już wszystko. OSOM! iloveyou

    OdpowiedzUsuń
  38. można użyć oleju lnianego? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj odradzałabym. Lniany jest bardzo intensywny w smaku, może zaszkodzić.

      Usuń
    2. to jaki olej polecasz? :)

      Usuń
    3. ja robiłam majonez z lnianym i nie zaszkodził... był i tak pyszny ;)

      Usuń
    4. A co sądzicie o oleju kokosowym?

      Usuń
    5. olej kokosowy jest gęsty. Nie wiem co to zmieni, ale moze zepsuć konsystencję.

      Usuń
  39. <3 !!!!!! niesamowicie smakuje! i bananie proste :DDDDD

    OdpowiedzUsuń
  40. Wegan nerd, jesteś prawdziwą wegańską "nerdą" ;D. Ten ser jest tak pyszny, że aż trudno uwierzyć! Weganie - krejzole kochane, co ja bym bez Was zrobiła w tym moim miesozernym domu, z miesozernym mężem i córką. Miesozercy zachwyceni ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ae super! Zrobie do nachosow. A jaki ser na pizze?

    OdpowiedzUsuń
  42. Jesteś G E N I A L N A!!! Jestem ciekawa jak zareagują jutro moi goście (a raczej gościòwy).
    Dzięki Ci za ten przepis!
    Buziole ;*

    OdpowiedzUsuń
  43. To jest pyszne! I jakie proste w wykonaniu! Wielkie dzięki za ten przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  44. MAGIA!!!! Dziekujemy za przepyszny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  45. Wygląda pysznie ale rażą te włosy na zdjęciach FUJ

    OdpowiedzUsuń
  46. jakie to dobre! od dzisiaj żywię się głównie serem z ziemniaka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Stara, NIEKTÓRYCH. Zainstaluj sobie jakiś słownik w przeglądarce, bo nie pierwszy tego typu błąd ;)
    Przepis wygląda fajnie i na pewno go wypróbuję, tylko dlaczego nazywać na siłę SEREM coś, co jest po prostu pastą?

    OdpowiedzUsuń
  48. Zanim doczytałyśmy, ze można użyć dyni to właśnie tak zrobiłyśmy xD PYCHOTKA!
    Nie miałyśmy wszystkich składników między innymi oleju (studenckie szafki świecą pustkami) ale wyszło przepysznie! Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Hej. A jeżeli ktoś ma zakaz jedzenia drożdży, to co wtedy? :( Co za tym idzie płatków drożdżowych też nie mogę. Bez tego nie wyjdzie ten przepis? :(

    OdpowiedzUsuń
  50. Veganeczko Nerdeczko, napisałaś że olej najlepiej rzepakowy, ale ja nie używam zwykłego rafinowanego, a ten nierafinowany jest dość intensywny w smaku,, boję się, że zepsuje smak. Co robić?

    OdpowiedzUsuń
  51. Niechcący zrobiłam kiedyś coś podobnego, miksując gotowane ziemniaki blenderem w nadziei, że wyjdzie mi z tego puree (głupia ja). Wyszedł ciągnący się krem, właśnie taki serek. Tylko nie przyszło mi do głowy, żeby podawać go jako ser. Świetny pomysł, zaraz go przygotuję! <3

    OdpowiedzUsuń
  52. Zrobiłam do pizzy i koleżanka, która jest weganką powiedziała, że jest przepyszny :-) dziękuję za tak wspaniały przpis :-)

    OdpowiedzUsuń
  53. powtórzę za tyloma osobami przede mną, le nie szkodzi: genialnie prosty i niesamowicie smaczny sos do wszystkiego!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  54. Może jestem jakaś dziwna, ale ten "ser" smakuje bardziej jak masło orzechowe. .Po paru kęsach mdli mnie :( Czy zrobiłam coś nie tak? Może płatki złe. .Mam z firmy Anagram Zielonki

    OdpowiedzUsuń
  55. dzisiaj zrobiłam... przepadłam, coś czuje, że płatki drożdżowe będę u mnie znikać dość szybko :D

    OdpowiedzUsuń
  56. Pycha :-) Przetestowałam :-) Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  57. niesamowity przepis !!!! dzięki ! <3

    OdpowiedzUsuń
  58. Zrobilam dziś trochę inaczej - batat, marchewka i uduszona cebula. Plus platki, oczywiscie. Smaczne calkiem, nie powiem, ale u mnie ma raczej konsystencję zwyklej pasty, nic się nie ciągnie i nie splywa z noza, jak na tych zdjęciach.. Polowę wsadzilam do zamrazalnika, siedzi juz chyba ponad godzinę i na razie jest tylko bardzo zimną pastą, pokroić, czy zetrzec się raczej nie da.. Czemu tak? czy ziemniak zrobi ten efekt, a batat nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zdecydowanie chodzi o ziemniaka i skronie ziemniaczana, która ma konsystencję kleju.

      Usuń
  59. Ziemniaczkowe marzenie <3

    OdpowiedzUsuń
  60. umm po 40 minutach w zamrażarce nadal nie można go trzeć na tarce ani kroić... czy to dlatego bo dodałam oliwy zamiast oleju? o.o

    OdpowiedzUsuń
  61. ale czad...muszę spróbować do zapiekanki:)

    OdpowiedzUsuń
  62. Jejku! Zrobiłam dzisiaj do pizzy topinamburowej i jest naprawdę NIESAMOWITY, zostało mi jeszcze na jutro na kanapki <3
    Też się jaram, że JEST Z ZIEMNIAKA I MARCHEWKI, takich łatwo dostępnych i tanich produktów :))))
    Dziękuję za cudny przepis,
    Natalia :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Właśnie skończyłam blendować :) Made my day!

    OdpowiedzUsuń
  64. Zrobiłam jak tylko kupiłam płatki drożdżowe :). Dla mnie pycha, chociaż za bardzo wyczuwalny czosnek (za drugim razem dałam o wiele mniej). Następnym razem chcę jeszcze spróbować zmiksować z przysmażoną cebulką :D. Smarowałam na kanapki, naleśników wytrawnych oraz jako sos do makaronu na ciepło :P. Sprawdza się wszędzie :D

    OdpowiedzUsuń
  65. Kurcze ale to będzie super! Nie mam jednak platkow drozdzowych czy moge uzyc drozdzy w proszku???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie nie! To dwie różne rzeczy. Płatki drożdżowe są nie aktywne. Znajdziesz je w każdym eko sklepie ;)

      Usuń
    2. "Nieaktywne" tez piszemy razem. Tyle osób zwraca Ci uwagę, że dużo przyjemniej czytałoby się ten blog, gdybyś przestała zlewać zasady interpunkcji lub poprosiła kogoś kompetentnego o pomoc w prowadzeniu bloga, a Ty dalej masz swój ojczysty język i swoich czytelników w głębokim poważaniu...

      Usuń
    3. Zjedz snickersa... :)

      Usuń
    4. ależ się czepia ten ANONIM!!!!!!!

      Usuń
  66. Bardzo mnie zainteresował ten przepis ale chciałam jeszcze dopytać czy można czymś zastąpić płatki drożdżowe?

    OdpowiedzUsuń
  67. Mam identyczny garnuszek! A skąd się bierze płatki drożdżowe? Koniecznie muszę wypróbować ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  68. Obłęd, czysty obłęd. Czułam, że będzie dobre, ale ze aż tak... szał :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Kiedyś próbowałam coś podobnego i nie mogłam wyjść z podziwu, jak bardzo przypomina topiony ser! Ten przepis spadł mi z nieba :D jutro próbuję!

    OdpowiedzUsuń
  70. Przed chwilą zrobiłam pierwszy raz w życiu ten przepis. Pyyycha! Nie mogłam przestać jeść ser łyżką z blendera :) dziękuję za przepis i na pewno będę z niego korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  71. TO JEST EPICKIE. Właśnie wstawiłam wegańskie mac'n'cheese z tym serem, po drodze wyjadłam prawie połowę. Nie przepadam za ziemniakami, ale to... To zmienia wszystko XD
    Jestem nowa w wegańskich potrawach, a Twój blog jest mega przydatny. Dziękuję! Uwielbiam Twoje przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  72. Połowę zjadłam prosto z blendera, PRÓBUJĄC W NIESKOŃCZONOŚĆ. Ziemniaki jako ser? Lepiej być nie może! Chociaż mój aż tak się nie ciągnie, może za mało oleju? Nie wiem, i tak jest pyszny i aż gały wyszły mi z orbity, kiedy zobaczyłam ten przepis. Gorące podziękowania od wieloletniej weganki, której wegańskie sery do dzisiaj nie wchodziły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie masz mało skrobiowe ziemniaki. Kupuj nie te do zupy, tylko te frytkowe.

      Usuń
  73. Odpowiedzi
    1. Agarem nie próbowałam, za to mąką z cieciorki albo kukurydzianą utwardza się zadowalajaco. Polecam kukurydzianą. Ta z cieciorki jest zbyt intensywna w smaku.

      Usuń
    2. Jutro będę testował. Na surowo ta mąkę? Jaka ilość będzie ok?

      Usuń
  74. Niestety płatków drożdżowych nie mogę, więc zrobiłam bez nich, dałam na pizzę bez wszystkiego i było super!

    OdpowiedzUsuń
  75. Urwało mi głowę! Ser nie ser przepysznych!

    OdpowiedzUsuń
  76. Matko... To jest absolutnie GENIALNE !!!

    OdpowiedzUsuń
  77. to jest genialne!!! (om wlasnie zdalam sobie sprawe ze wpis przede mna jest podobny!ahah) ale serio!az mi sie chce wyc ze cos tak prostego i zdrowszego moze zastapic ser!obosz!

    OdpowiedzUsuń
  78. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  79. Zrobiłam. Przestrzegam przed dodawaniem oleju rzepakowego nierafinowanego. Całkowicie zdominował smak. Inne oleje o intensywnym smaku pewnie działają podobnie, więc radzę użyć jakiegoś neutralnego, albo pominąć.

    OdpowiedzUsuń
  80. czy ugotowane warzywa wystudzić? czy blendować ciepłe?

    OdpowiedzUsuń
  81. Też jestem już po degustacji i jestem pod dużym wrażeniem :-)
    Dałam mniej oleju(mam obsesję na punkcie tłuszczu ;-)) Użyłam jakiegoś mieszanego oleju z pestek dyni. Warzywa miksowałam gdy trochę przestygły.
    Gratuluję pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  82. Dziękuję! Popłakałam się ze szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  83. Dobry :) Dla mnie za dużo wędzonej papryki, ale to trzeba pod siebie doprawić. Tylko z tymi 10-15min w zamrażalniku się nie sprawdziło. Wsadziłam niewielką ilość zimnego sosu, a po godzinie dopiero zaczął zamarzać.

    OdpowiedzUsuń
  84. Cudownie wyglada ten ser :) A czy mozna dodac go zupy zamiast standardowego serka topionego?

    OdpowiedzUsuń
  85. ja nie zrezygnowałem nigdy z mięsa, chociaż nie jest też tak że jestem jakiś uzależniony od kurczaka (xD), ale odkąd zacząłem się interesować daniami wegańskimi to jestem pod wrażeniem smaków i pomysłowości. polecam każdemu serki wegańskie i w ogóle całą kuchnie z roślinek :P

    ps: balans i zrównoważona dieta jest najlepsza

    OdpowiedzUsuń
  86. Umarlam i jestem w niebie! :D Biedaki miesozercy nie wiedza co traca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięsozercy też tu zertkają i to sprawdzają...

      Usuń
  87. Pyszny! Trudno się powstrzymać żeby nie zjeść od razu całości. Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  88. A mój syn nie może drożdży - to co? Już nie będzie jadł sera żółtego, którego tak uwielbia.... ;-(

    OdpowiedzUsuń
  89. Nie wierzyłam, naprawdę nie wierzyłam, że się uda. Ale mam go. Udało się. Jest obłędny!!!!

    OdpowiedzUsuń
  90. Mam i ja, jest naprawde pyszny. U mnie troche na ostro. Dziekuje za przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  91. Chyba za papryką przesadziłam...studzi sie tymczasem :D ciekawy przepis! Pozdrawiam Alicjo :D EwaG

    OdpowiedzUsuń
  92. robiłam dzisiaj po raz kolejny i zamiast zwykłego oleju dałam olej sezamowy. Uwielbiałam jego smak ze zwykłym olejem, ale dzisiejsza wersja przebija wszystko! polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  93. http://www.onegreenplanet.org/vegan-recipe/stretchy-potato-cheese/

    OdpowiedzUsuń
  94. Przymierzałam się do weganizmu jak pies do jeża, ale dziś zrobiłam rzeczony ser... Przekonałaś mnie. Masz kolejną wegańską duszę na sumieniu

    OdpowiedzUsuń
  95. Fantastycznie! Ah ten ser to działa cuda 😁😁😁

    OdpowiedzUsuń
  96. Dzięki temu przepisowi wreszcie wiem, czego pragną kobiety: SERA Z ZIEMNIAKA!!!

    OdpowiedzUsuń
  97. Będę wyjątkiem ale mnie ten ser nie zachwyca, owszem jest zjadliwy ale koło sera to to nie stalo 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niefortunna nazwa. Najlepszy ser (w kategorii dań wegańskich) zrobisz z mleka kokosowego, mąki z tapioki, oraz agaru. Natomiast do tego przepisu bardziej pasuje określenie "krem". Za młodu robiliśmy podobny z roztartych (wcześniej parowanych) ziemniaków, marchwi i pietruszki, z dodatkiem czosnku, oleju i duszonej cebuli. Rewelacja także jako dodatek do mięs.

      Usuń
  98. Smakuje jak Cheetosy :D Pyszniutki!

    OdpowiedzUsuń
  99. Hmm ciekawy przepis!Muszę spróbować zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  100. Naprawdę smakuje jak sos serowy do nachosów - cudne!

    OdpowiedzUsuń
  101. No to mam powód nr. 1 do tego, żeby wreszcie kupić sobie jakiś blender! xD
    Nigdy nie byłam fanką sera żółtego, ale brakuje mi trochę tradycyjnych zapiekanek - a gotowy ser żółty nadal trudno znaleźć. Dziś byłam w supermarkecie i znowu pudło :( . Będę musiała kiedyś wypróbować ten przepis - dobrze rozumiem, że wystarczą świeże drożdże, żeby uzyskać tę konsystencję? Rewelacyjny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  102. Jeśli umiem czytać, to ziemniaki i marchewkę należy po pokrojeniu ugotować powtórnie? Czy na pewno?

    OdpowiedzUsuń
  103. Uwielbiam Twój blog :) Przepisy są łatwe do przygotowania i meeeeeeeega smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  104. Właśnie zrobiłam i jestem w szoku!! To smakuje w 100% jak sos serowy do nachosów, albo jak jakiś serek topiony, mistrzostwo <3

    OdpowiedzUsuń
  105. Strasznie apetycznie to wygląda, bardzo mi się podoba i murzę to przyrządzić!

    OdpowiedzUsuń
  106. super sprawa, musze tego spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  107. Genialny przepis, robiłam już ponad tuzin razy. Aktualnie dodaję jeszcze łyżkę miso. Idealny na kanapkę, do tortilli, do pizzy, do tostów, po prostu pycha!

    OdpowiedzUsuń
  108. Wygląda bardzo ciekawie, tylko strasznie dużo błędów ortograficznych w tekście, wypadałoby poprawić zanim coś się opublikuje, szczególnie, że blog bardzo przyjemny i ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  109. Dziękuję Pani za opublikowanie tego przepisu, krem warzywno-drożdżowy a la ser jest naprawdę smaczny i zaskakujący :) Gratuluję pomysłowości Pani koleżance!

    OdpowiedzUsuń
  110. To zdecydowanie najlepszy ser, jaki w życiu jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  111. Cudowny!!! Zdecydowanie moje wegańskie odkrycie roku, albo dekady! Dziękuję za pyyyyyszną inspirację ❤️

    OdpowiedzUsuń
  112. wszytsko super, ziemniaki sa pyszne, ten sos jest pyszny, szkoda jednak ze tych ziemniakow to lepiej nie jesc zbyt duzo i czesto bo sa zwyczajnie trujace :(
    http://www.ziolaiprzyprawy.info/2012/07/19/blog/ziemniaki-czyli-dlaczego-ludzie-jedza-trucizne/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy zanotowano konkretne śmiertelne zatrucia ziemniakami?
      Bo np trujacy jest muchomor sromotnikowy i rzeczywiście ludzie po jego spożyciu nie kończą dobrze ;)

      Usuń
  113. Postanowiłam spróbować i muszę powiedzieć, że tak jak smak jest bardzo fajny, rzeczywiście zaskakująco udanie imituje ser, tak mam problem z konsystencją. Nie żeby mi nie wyszła - jest taka jak na zdjęciach i w opisie; po prostu mi nie odpowiada, miałam wręcz lekki odruch wymiotny czując ją w ustach. Dla mnie do spożycia ewentualnie jako dodatek, w niewielkiej ilości; nie do przyjęcia jako samodzielne jedzenie.
    Jeśli zrobię go ponownie w przyszłości, zamienię też czosnek świeży na czosnek w proszku, wydaje mi się, że lepiej się sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
  114. Jest to obłędne! Aż nie do wiary że to marchewka i ziemniaki ...

    OdpowiedzUsuń
  115. ten przepis jest niesamowity! ciężko uwierzyć, że to naprawdę nie z sera...

    OdpowiedzUsuń
  116. Od razu wiedziałam, że jesteś artystką Twój blog jest po prostu przepiękny!!!

    OdpowiedzUsuń
  117. Ten przepis to mistrzostwo świata:)

    OdpowiedzUsuń
  118. Jak myslisz, czy z batatów będzie dobry?

    OdpowiedzUsuń
  119. Chciałabym podziękować Pani jeszcze raz za opublikowanie tego przepisu. Ja i mój chłopak jesteśmy wielkimi fanami tego kremu. Choć jesteśmy wszystkożerni, to taki wegański "serek" bardzo zachęca do dalszego odkrywania kuchni roślinnej :))

    OdpowiedzUsuń
  120. Jaki jest czas przydatności takiego sera?

    OdpowiedzUsuń
  121. Zrobiłam, jest pyszny. Po przejściu na dietę wegańską nie jem już zwykłego topionego sera, chociaż zawsze kochałam jego smak, szczególnie w burgerach czy tostach. Ten krem idealnie mi go zastąpił!

    OdpowiedzUsuń
  122. Czy ser można zapasteryzować i trzymać w lodówce

    OdpowiedzUsuń
  123. czy zamiast blendera kielichowego można użyć zwykłego blendera i jakiegoś wysokiego naczynia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam zwykłego blendera i jest ok :)

      Usuń
  124. Tylko, że to jakby odkrycie koła na nowo. To nie ser, a zwykła papka, puree jaką chefowie kuchni dodają np. zamiast ziemniaków do wytrawnych mięs. Zawartość słoiczka dla dzieci. Równie dobrze moglibyśmy się zachwycać nad puree kalafiorowo-pietruszkowym :) Powyższy przepis smakuje troszkę jak sos do naczosów, ale na pizzy go sobie nie wyobrażam. Topionym też nie jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dupa dupa!
      to nie jest puree!!
      Ziemniaki miksuje się a nie ubija.
      Miksuje się na ciepło, skrobia sprawia że konsystencja jest jak kisiel, nie puree
      Cały smak sera robią płatki drożdzowe.
      Więc jeszcze raz. Dupa dupa

      Usuń
  125. Dla mnie smakuje jak lekko roztopiony chedar :) proste i szybkie i tylko czekam żeby ostygło i wrzucam do zamrażarki celem sprawdzenia twardości :)

    OdpowiedzUsuń
  126. A co, jeśli nie można jeść drożdży? �� można czymś zastąpić? Bez drożdży pewnie nie będzie to już to samo.

    OdpowiedzUsuń
  127. Ogromne podziękowania za ten przepis!!!!!! Ser jest mega-bosko-pyszny! Mój mąż serozerca powiedział, że już skończył z serem pochodzenia zwierzęcego. Ktokolwiek ze znajomych go spróbował, to się w nim zakochał, więc teraz zamiast produkować serek, rozsylam linki do Twojej stronki :) Jeszcze raz dziękuję!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  128. sztos, wpitolilam z gara i musze zrobic nowy bo nie mam nic na kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
  129. Wszystkim polecam, jest pyszny! ❤

    OdpowiedzUsuń
  130. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  131. Ja normalnie nie komentuje Internetow I pierwszy raz w zyciu robie wyjatek. Ten przepisy to jest mistrzostwo. Jadlam na obiaz z.... ziemniakami. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  132. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  133. Lubię proste i smaczne rzeczy ale te ser to mistrzostwo prostoty i pyszności ❤

    OdpowiedzUsuń
  134. Cóż rzec... mój niewegański mąż oniemiał z wrażenia jedząc ten serek :P
    Naprawdę pychota i bardzo szybko się robi :) (dodałam oliwy z oliwek i wędzonej soli - pycha).
    Dzięki za to :)

    OdpowiedzUsuń
  135. Cześć, świetny przepis, robię regularnie. Mam jednak jedno pytanie: jak długo można trzymać taki serek w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!
      Ojej u mnie znika w dzień, ale myślę że spokojnie tydzień.

      Usuń
  136. To jest po prostu bulwersujące! Jak można zrobić coś tak przepysznego?!? Przecież to jest nieprzyzwoite, żeby coś tak dobrze smakowało. W niewłaściwych rękach to może doprowadzić do tragedii! Ktoś za pomocą tego sera może obalać rządy i wzniecać rewolucje! Dokąd nas to zaprowadzi?

    OdpowiedzUsuń
  137. Ser z ziemniaka, czego to ludzie nie wymyślą. Super to jest!

    OdpowiedzUsuń
  138. Do czipsów ala nachos idealne

    OdpowiedzUsuń
  139. O MATKOOOO!!! Ten ser z ziemniaka to najpyszniejsza rzecz jaką jadłam w całym moim życiu! Jeszcze kilka tygodni temu byłam wegetarianką ubolewającą, że co ja pocznę bez mojego sera bla bla bla, jak ci weganie tak mogą żyć. Postanowiłam, że będę próbować dzień po dniu i bardzo mi ułatwiło sprawę to, że jest tyle pysznych wegańskich przepisów, które aż się proszą o spróbowanie. Moja lista przepisów rosła,(stos książek kucharskich też rósł :D) a lista rzeczy, których mi brakowało - malała. I gdy pomyślałam sobie, że lepiej być nie może niż posypywanie płatkami drożdżowymi kanapek znalazłam SER Z ZIEMNIAKA! Zrobiłam wczoraj, dodałam zamiast marchewki korzeń pietruszki i zjadłam połowę wyżerając nachosami z blendera jak jakiś gollum w obawie, że ktoś mi zabierze mój sssskarb. Nawet śniłam o tym serze ziemniaczanym! Polecam na 100/10 właśnie jem na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń