środa, 15 marca 2017

#WSŁOIKU: SAŁATKA PAD THAI Z SOSEM FISTASZKOWYM I TOFU




Czas na kolejny, drugi przepis z nowej serii WSŁOIKU, w którym przedstawiam fajne i smaczne potrawy które można spakować do słoika i zabrać ze sobą do pracy lub szkoły. Dziś pożywna sałatka. Podobny przepis na sałatkę inspirowaną daniem Pad Thai znajdziecie w mojej książce Wegan Nerd. Moja roślinna kuchnia. Ten przepis różni się sosem. Bo sos gra tutaj kluczową rolę i nadaje potrawie smaku. 
Sosów może być kilka, dziś przedstawiam jeden z moich ulubionych- fistaszkowy. Do  jego przygotowania będziecie potrzebować dobrej jakości masła orzechowego, najlepiej takiego bez dodatku soli. 
To co wrzucicie do słoika zależy od Was! Pod spodem wypiszę wszystko co pasuje do tego sosu i do słoika. Możecie spróbować użyć wszystkiego! Ale czy się zmieści? 





sos:
1 łyża sosu sojowego
sok z 1/2 cytryny
1 ząbek czosnku
kawałeczek imbiru
1 łyżeczka nori w proszku (niekoniecznie ale polecam)
szczypta soli
chili ( kawałek świeżej posiekanej lub suszonej młotkowanej)
około 1/4 szklanki wody

białko:
tofu lub super tempeh 
ugotowana biała fasola lub fasola mung

druga warstwa:
pszenne noodle
ryż

warzywa:
nitki z cukinii *
nitki z marchewki*
zielona cebulka
seler naciowy
poszatkowana kapusta
blanszowana kapusta pak choi
świeży szpinak baby
papryka
mini kukurydza
świeży zielony groszek
fasolka szparagowa

Coś chrupkiego:

posiekane orzechy nerkowca lub ziemne
słonecznik łuskany
nasiona dyni
gomasio
sezam

Zioła:
bazylia najlepiej tajska
liski kolendry







*Nitki przygotujecie przy pomocy spiralizera  lub obieraczki do julienne. 



💚 W szklance lub małym słoiczku wymieszaj składniki na sos. Czosnek, imbir i ostrą papryczkę posiekaj drobno. Stopniowo dodawaj do słoiczka wody i mieszaj do momentu uzyskania delikatnej konsystencji. Spróbuj i dopraw solą lub czymś ostrym. Dressing powinien być wyrazisty. 

💚 Sos przelej na dno słoika lunchowego.

💚 Przygotuj wszystkie dodatki. 

💚 Tofu podsmaż z sosem sojowym.

💚 Warzywa umyj i posiekaj na mniejsze, wygodne do jedzenia kawałki.

💚 Układaj piętrowo: sos, makaron, warzywa i element "białkowy", na koniec delikatne zioła, listki, orzeszki i kiełki. 

💚 Zamknięty słoik trzymaj w pozycji pionowej. 

💚 Kiedy zgłodniejesz, wyciągnij słoik potrząśnij im kilka razy by by wszystkie składniki wymieszały się z sosem. 

💚 Smacznego!











3 komentarze:

  1. Wygląda super! Właśnie ostatnio szukałam czegoś, co jednocześnie nadawałoby się do szkoły, byłoby smaczne i zdrowe - wygląda na to, że znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego nie ma możliwości drukowania przepisów? :-(

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly