kwietnia 12, 2017

kwietnia 12, 2017

JAK ZROBIĆ SOJONEZ? WEGAŃSKI MAJONEZ Z MLEKA SOJOWEGO! FILM!


Przepisów na wegański majonez jest sporo. Najważniejszy jest smak i konsystencja. Smak majonezu uzyskasz dzięki ostrej musztardzie i soli kala namak. Chociaż ta sól nie jest konieczna i bez niej wegański majonez będzie smaczny. 
Konsystencję sojonezu uzyskuje się dzięki emulgowaniu zakwaszonego mleka, czyli dodawaniu sporej ilości oleju. 
Ale jeśli nie chcesz użyć mleka sojowego, można użyć ugotowanej białej fasoli, kaszy jaglanej, ryżu, a nawet kalafiora! Te składniki po zmiksowaniu będą już gęste, wystarczy tylko je doprawić. 

Sojonez jest klasycznym przepisem na majonez. I moim zdaniem jest najlepszy. Wychodzi gęsty i kremowy. Jest delikatniejszy od klasycznego jajecznego majonezu. Oj i wielu znam takich co uważa, że po prostu jest lepszy! 




2 łyżki stołowe octu jabłkowego
2 łyżki ostrej musztardy
około 2  szklanki oleju (lub więcej )
świeżo zmielony pieprz



♥ Do blendera kielichowego lub do miski wlej mleko.

  
♥ Dodaj ocet. 

♥ Dodaj musztardę i płatki drożdzowe.

 Dodaj sól i pieprz.


♥ 
Zacznij miksować. 

♥ Powoli dolewaj olej. Dolewaj stopniowo. Najlepiej używać blendera z przeźroczystym kielichem, by widzieć jak sojonez gęstnieje. Dolewaj olej, aż masa zrobi się gęsta.  Im więcej oleju tym sojonez będzie gęściejszy.













16 komentarzy:

  1. Kielichowego blendera nie mam i sojonez zawsze wychodzi mi płynny jak robię zwykłym blenderem;/. Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem. Ostatnim razem trzymałam blender w jedym miejscu i wyszedł trochę lepszy. Jednak nadal to nie to :(

      Usuń
    2. hhmmmmm... Może kwestia octu? jakiś mocniejszy dać.
      Też sprawdzone jest najlepsze mleko sojowe apro albo natumi.
      No i im więcej oleju tym lepej. Ja robiłam kiedyś sojonez w misce ręcznie i wyszedł, nie tak baaardzo gesty, ale gęsty . :):)

      Usuń
    3. ja robie zwykłym blenderem. Ocet dodaje na koncu. Zawsze wychodzi.
      Jak dla mnie w przepisie jest za duzo mleka w stosunku do oleju. Szklanka mleka wciagnie spokojnie litr oleju . Lepiej wiec dac 1/2 szklanki mleka i gestosc regulowac olejem. Po dodaniu octu majonez jeszcze zgestnieje

      Usuń
  2. Koniecznie do przetestowania:).A do ilu dni można go przechowywać w lodówie?

    OdpowiedzUsuń
  3. robię w blenderze słonecznikowy, bo nie lubię smaku soi, też wychodzi pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. olej słonecznikowy jest nie zdrowy ,oliwa ewentualnie rzepakowy ;)

      Usuń
  4. Bardzo sympatyczny filmik :-)
    A inne mleko się nadaje (niekoniecznie wolno mi używać przetworów sojowych)?

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy płatki drożdżowe są niezbędne?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile taki sojonez może stać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie też dotąd zawsze wychodził płynny aż się dziś zawzięłam i już wiem co jest sekretem: najwyższe obroty blendera! :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy można go pasteryzować aby dłużej poleżał?

    OdpowiedzUsuń