kwietnia 04, 2018

kwietnia 04, 2018

KANAPKA Z OMLETEM NA WYPASIE






Do przygotowania tego jakże wypasionego śniadania skłoniły mnie dwie rzeczy. Po pierwsze widok takiej kanapki z tradycyjnym omletem w jednej z krakowskich knajp. To była mega inspiracja. Pomyślałam, że muuusze zrobić taką na bloga! 
Drugą sprawą były eksperymenty z wegańskim jajem, które już jakiś czas temu dostałam do eksperymentów. Veggs można dostać w większości eko sklepów w Polsce, ale widziałam je również w Auchan i Tesco. 
Muszę przyznać, że omijam zastępniki jajek w proszkach, uważam  że spokojnie można się obejść w kuchni bez nich. Ale jestem pewna, że mimo wszystko są pomocne dla tych, którzy z weganizmem mierzą się od niedawna.

Veggs użyłam pierwszy raz do tofucznicy. Faktycznie sprawia, że tofucznica jest bardziej zwarta i wilgotna jak tradycyjna jajecznica. Drugi raz Vegg wykorzystałam by przygotować wegański omlet. Tutaj miałam sporo zastrzeżeń. "Jajowata" ciecz jest bardzo glutowata i potrzebuje więcej czasu na patelni by się zawiązać. Dlatego przy tym przepisie pewnie będzie sporo zamieszania i z początku omlet może być za wilgotny. To zależy też od patelni, by dobrze trzymała ciepło i nie przypaliła omletu za szybko. Dlatego jeśli nie macie veggs spokojnie sprawdźcie mój inny przepis na omlet.  

Tutaj najważniejszy jest sposób podania- między ulubioną bułką z fajnymi, świeżymi dodatkami. Coś bardzo podobnego jak równie wypasiona buła z tofucznicą. Mniam!






omlet
można wykorzystać omlet z tego przepisu
albo z tego równie fajnego 
lub


2 vege jaja Vegss  (2 miarki zamiennika 4 miarki wody)
1 łyżka mąki pszennej (ok 20g)
1 łyżka mąki z ciecierzycy
5 łyżek wody lub mleka roślinnego
1/3 łyżeczki soli kala namak lub tradycyjnej
duża szczypta pieprzu
1 łyżeczka płatków drożdzowych
mały kawałek tofu naturalnego

1-2 łyżki oleju



do buły
pomidor
ogórek
liście szpinaku lub sałata
kiełki
awokado





💚 Przygotuj miskę. 

💚 Wsyp do niej 2 małe miarki zamiennika veggs oraz 4 duże miarki wody. Wymieszaj dobrze trzepaczką i odstaw na 5 minut. Jajo zgęstnieje.

💚 Dodaj sól, płatki i mąkę. Mieszaj i powoli dodawaj dodatkową mleko/wodę. Konsystencją powinna być lżejsza.Wystarczy około 5 łyżek. 

💚 Rozgrzej patelnię. 

💚 Przelej masę i rozprowadź po patelni. 

💚 Smaż na najmniejszym ogniu. Możesz lekko przykryć patelnię. 

💚 Są dwie szkoły, by omlet był bardziej zwarty i suchy przewróć do na drugą stronę. By uzyskać miękki omlet smaż na małym ogniu na jednej stronie bo momentu aż omlet się "zetnie"

💚 Kiedy będzie gotowy (po około 7-10 minutach) złóż do na pół. 

💚 Przygotuj bułę. 

💚 Przekrój na pół i posmaruj pastą, hummusem lub wegańskim masłem. 

💚 Ułóż szpinak lub sałatę, następnie pomidor, ogórek i inne surowe składniki. 

💚 Przenieś omlet. 

💚 Posmaruj sojonezem

💚 Posyp kiełkami.

💚 Przykryj drugą częścią buły.

💚 Jedz na ciepło lub zimno.


16 komentarzy:

  1. śniadaniowa wegańska kanapka na wypasie!! wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbowałabym teraz natychmiast:)

    OdpowiedzUsuń
  3. breakfast vegan sandwich on the couch !! looks delicious :)Thank you for joining us at Love to idea, good luck!!!

    หนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna kanapka, wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała kanapeczka, aż człowiek robi się głodny patrząc na tak apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam tak samo, pomimo zjedzonego obiadu. Taką kanapkę mogłabym zjeść o każdej porze :D

      Usuń
  6. W którym momencie dodać tofu?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten omlet jest genialny <3 Jeszcze nie udało mi się go zrobić z kanapką. Ale może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń