października 17, 2018

października 17, 2018

MINI BURGERY Z DYNIĄ I KASZĄ JAGLANĄ








Przepisy na wegańskie burgery już dawno zalały internet. I wciąż powstają nowe! Jestem przekonana, że jeszcze długo burgery wegańskie się nie znudzą. Ich domeną jest to, że mogą być różne. Mogą być z grochów, kasz, warzyw, z właściwie każdego treściwego roślinnego składnika. W doprawianiu też można przebierać. Dlatego ich smaki są wyjątkowe.

Jeśli chodzi o sposób przygotowania wegańskich burgerów lub kotlecików, myślę że każdy kucharz ma swój ulubiony i sprawdzony. 
Żeby masa była lepka i dała się formować jest jeden trik, na który już dawno wpadły nasze babcie. Jest to dodatek bułki tartej. Bułka tarta wchłania wilgoć i sprawia , że masa na kotleciki jest idealna. Z dodatkiem bułki tartej jesteśmy w stanie przygotować burgera z tego co tylko nam się wymarzy!
Sama w domu tak je przygotowuje, jeśli coś nie gra z masą, kiedy jest za rzadka dodaję bułki. 

Wiem, że są osoby które z bułki tartej nie korzystają np z ograniczania produktów pszennych. W tedy trzeba wymyślić inny sposób na idealną masę. 
Właściwie już nie trzeba! Właśnie na rynku pojawiły się 3 nowe paniery. 
Panier myślę, że to taka nowa nazwa dla bułki tartej, tyle że panier z tej bułki nie jest. 

Panier ciecierzycowy stworzony został z mąki z ciecierzycy i wody. Ma lekko orzechowy smak  i dodatkowo jest źródłem białka i błonnika.
Panier kukurydziany sprawdzi się szczególnie do wegańskich nuggetsów z boczniaków lub tofu. Podobnie do jego produkcji została i użyta mąka z kukurydzy oraz woda. 
Panier wielozbożowy to mieszanka mąk: orkiszowej, jaglanej, amarantusa, komosy ryżowej  i wody.

Paniery z ciecierzycy i kukurydzy są bezglutenowe, chociaż mogą zawierać jego śladowe ilości. Są idealne dla tych którzy prowadzą zróżnicowaną dietę. Są chrupkie, więc można użyć ja na inne sposoby np w kruszonce do ciast i deserów.

W tym przepisie sięgnęłam po panier z ciecierzycy. Można je stosować wymiennie. Zdecydowanie są lepsze od mąki, a masa na kotleciki/burgery formuje i lepi się tak jak powinna!











300g ugotowanej kaszy jaglanej (150g suchej)
300g miąższu z z upieczonej dyni hokaido
5-6 łyżek panieru z ciecierzycy
1 cebula
1 łyżeczka mieszanki curry
1 łyżeczka kuminu
1 łyżeczka papryki słodkiej
1/2 łyżeczki ostrej papryki (niekoniecznie)
1/3 łyżeczki asafetydy (niekoniecznie)
1 łyżeczka mielonego imburu
2 ząbki czosnku
sól do smaku
1 łyżka sezamu (u mnie czarny)
1-2 łyżki oleju

ulubione dodatki
pomidor
ogórek
ogórek kiszony
czerwona cebula
sojonez
ostry sos



💚 Kaszę jaglaną i ugotuj na miękko. Ostudź i przenieś do miski.

💚 Dynie przekrój na pół i piecz w 200 stopniach około 20-30 minut, aż zmięknie. 

💚 Przy pomocy łyżki przenieś miąższ dyni do miski z kaszą jaglaną. 

💚 Cebulę posiekaj drobno przenieś na rozgrzaną patelnie z olejem. Smaż aż zmięknie. 

💚 Pod koniec smażenia dodaj przyprawy. Przewieszaj i przenieś cebulę do wspólnej miski.

💚 Dodaj sezam i panier z ciecierzycy. 

💚 Ręką zacznij mieszać i łączyć składniki. 

💚 Dodaj dużą szczyptę soli. 

💚 Jeśli masa jest za rzadka dodaj jeszcze panieru. 

💚 Spróbuj czy masa jest odpowiednio słona. 

💚 Formuj małe lub duże burgery.

💚 Burgery smaż na złoto z obu stron. Można je również upiec. Rozłóż burgery na blaszce do pieczenia, delikatnie skrop olejem. Piecz w 180 stopniach przez 10 minut następnie przewróć i piecz kolejne 10.

💚 Podawaj z ulubionymi dodatkami w bule lub na tortilii.







11 komentarzy:

  1. 300 g ugotowanej kaszy jaglanej to raczej będzie ok. 100 g suchej (bo gotujesz w podwójnej porcji wody, czyli 100 g suchej kaszy + 200 g wody ;) ), tak mi się przynajmniej wydaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie to końca bo woda przecież podczas gotowania paruje ;)

      Usuń
  2. Świetny pomysł! ;-)

    Zapraszam na mojego bloga! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasza jaglana jest naprawdę dobrym rozwiązaniem i pasuje do większości potraw:) Często jest używana u mnie bo jest zdrowa:) Pozdrawiam i czekam na kolejne przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio pokochałam jagły na śniadanie, burgerów jeszcze nie robiłam ale wykorzystam Twój przepis i dam znać czy mi smakowały :)
    Zapraszam Cię na budyń - wegański i trzyskładnikowy :)

    https://wtrybieoffline.blogspot.com/2018/10/weganski-budyn-trzyskadnikowy-na-mleku.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz widzę coś takiego :) Chętnie kupię

    OdpowiedzUsuń
  6. ciężko znaleźć w sklepach panier z ciecierzycy, czy to to samo co mąka z ciecierzycy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Wegańskie burgery to kapitalny pomysł na smaczny, sycący i zdrowy posiłek. Szczególnie, że za każdym razem mogą być inne - od burgerów z kalafiora i cukinii, aż po bataty, ciecierzycę, komosę ryżową i kaszę jaglaną. Twoje zdjęcia sprawiają, że od razu mamy ochotę na coś pysznego! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze na świecie burgery jakie jadłam to burgery, które mozna kupić w Kauflandzie. Podziwiam Twoja kuchnię. Czerpię z niej pomysły i mam Twoją najnowszą książkę. Pewnie kiedyś spróbuję Twoich burgerów, ale tymczasem jestem zakochana w tych z Kauflandu. Są znacznie lepsze niż oryginalne z wołowiny. Szukałam ich, bo czytałam o nich artykuł, no i znalazłam i uzależniłam się od nich. Jak przypomnę sobie, jak smakują te wszystkie gotowe kiełbaski wegańskie i sklepowe burgery , to robi mi się niedobrze. Ale Beyond Burger to rewelka. Nie zawiera soi, nie zawiera glutenu i jest wegański.
    Uwaga! Szukałam długo w Kauflandzie. Nikt z personelu nie był w stanie mi powiedzieć, czy jest taki produkt. Panie w kasie, w informacji....zero wiedzy. Po dokładnych i długich poszukiwaniach trafiłam na nie w zamrażarce, wciśnięte między przetwory z ryb.

    OdpowiedzUsuń