maja 16, 2019

maja 16, 2019

MAKARON Z JEDNEGO GARNKA







Czasami nie chce mi się gotować. Mogłabym tłumaczyć się zmęczeniem, zapracowaniem i pewnie tak jest. Ciepły posiłek jem codziennie, i chociaż ludzi to dziwi codziennie gotuję. A to na bloga a to dla siebie. Nie wyobrażam sobie nie zjeść ciepłego posiłku w ciągu dnia. 
Bywa tak, że nie gotuję bo jem na mieście, ale nie ma dnia żebym nie spędziła przy garach chociaż godziny. Ale jestem też człowiekiem, albo przynajmniej robotem z dusza człowieka i czasem po prostu mi się nie chce. Odbijam sie od ścian, otwieram lodówkę co 10 minut. Podjadam i zastanawiam się co by to zrobić, żeby się nie narobić..i pojeść. W tefy najczęściej robię makaron z dodatkiem wszystkiego co mam pod ręką. A kiedy moje lenistwo przewyższa nawet pilnowanie gotującego się makaronu. Wrzucam wszystko do jednego gara, a potem nawet nie martwię się o zmywanie. 
















1/2 -1 cukinia
garść oliwek
kilka pomidorków
1-2 ząbki czosnku
1/2 szklanki białego wina (niekoniecznie)
1 łyżeczka oregano
około 1 łyżeczka soli
woda
płatki drożdżowe (niekoniecznie) 




💚 Cukinie pokrój na mniejsze kawałki i przenieś do rondla.

💚 Dodaj pomidorki, oliwki i posiekany czosnek.

💚 Wsyp oregano i sól.

💚 Wlej wino i 1-2 łyżki oliwy. 

💚 Dodaj makaron i przemieszaj.

💚 Całość zalej wodą tak by prawie przykryła makaron.

💚 Przykryj i dotuj około 7 minut. Po 5 minutach usuń pokrywkę. Sprawdź czy makaron jest ok i ewentualnie gotuj jeszcze chwilkę. 

💚 Dodaj płatki drożdżowe.

💚 Przed podaniem posyp świeżą bazylią i skrop oliwą z oliwek.








5 komentarzy:

  1. To jest naprawde fajny patent, tez korzystam. Czasami dodaje mleko kokosowe zamiast wody, lub pol na pol, wtedy dostaje kremowy sos.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie proste posiłki są najlepsze. Zdecydowanie na plus.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zrobiłam na szybciutki objad, rewelacja! Całość zajęła mi maksimum 15 minut no i wyszła pychota! Całość posypalam obficie prazonymi pestkami dyni i natką pietruszki dla dodatkowych witamin, polecam i dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czym warto zamienić oliwki? Niestety ich nie znoszę 😭

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak na szybko potrzebujemy coś przyrządzić to takie dania to jest strzał w dziesiątkę. Szczególnie jak mamy też dobry garnek https://www.oleole.pl/garnki.bhtml i nic nie przywiera, nie przypala się, można szybko i równomiernie gotować. Kilkanaście minut wtedy i obiad gotowy. Dla zapracowanych mam rewelacja.

    OdpowiedzUsuń