listopada 07, 2019

listopada 07, 2019

SMALCZYK Z ZIEMNIAKA




Jest 7.11. To najlepsza pora by zacząć myśleć o świętach. Trzeba ustalić co przygotować na Wigilie, co na śniadanie, co na drugie śniadanie i obiad...Co kupić, który przepis będzie najlepszy? Tak , tak przed nami 49 dni próbowania, kosztowania, decydowania i słodkiego planowania! 

Przepisów na wegańskie smarowidło a la smalec jest spoooro. Te najlepsze smalczyki przygotowane są  z fasoli i również mają kilka obliczy. Można przygotować je z dodatkiem jabłka, gruszki, wędzonej śliwki czy z grzybami. I pomyślicie, po co ruszać coś co już jest dobre? Przecież przepisy z fasoli są świetne!
Okazuje się, że coś może być jeszcze lepsze. A co jeśli upierdliwy wujek skomentuje w tym roku smarowidło wrednym tonem - o smalczyk z fasoli! Znam to już jadłem!  o nie nie nie nie to coś nowego! 
To smalczyk z ziemianka! 

Kochacie smalczyk, kochacie ziemniaki. Wystarczyło połączyć te dwa fakty. Taki smalczyk to idealny dodatek do chleba- spróbujcie go ze słodką chałką! Albo polejcie nim pierogi z ruskie lub takie z grzybami. Bosko!






kawałek wegańskiej kiełbaski (u mnie vegesmak i kiełbaska wędzona) lub tofu wędzone 
niecałe 1/2 szklanki oleju uniwersalnego, kokosowego lub oliwy
2 liście laurowe
2 ziela angielskie
sól
pieprz


💚 Ziemniaki obierz i ugotuj do miękkości. Odcedź i zgnieć na puree ubijakiem. Nie blenduj.

💚 Do rondelka wlej olej. 

💚 Kiedy będzie rozgrzany dodaj drobno posiekaną cebulkę. 

💚 Dodaj liść laurowy, jałowiec i ziele angielskie.

💚 Smaż około 2 minuty.

💚 Dodaj posiekane w małą kosteczkę jabłko obrane ze skórki oraz pokrojoną drobno wegańską kiełbaskę. 

💚 Smaż kolejne 3 minuty.

💚 Zdejmij rondel z kuchenki. 

💚 Dodaj zgniecione ziemniaki. Możesz całość jeszcze trochę potraktować ubijakiem.

💚 Wymieszaj wszystko. 

💚 Dodaj około 1/2 łyżeczki soli, lub mniej jeśli ziemniaki były solone podczas gotowania. 

💚 Dodaj majeranek i sporo pieprzu.

💚 Spróbuj i dopraw.

💚 Kanapki można posypać świeżą natką pietruszki. 






12 komentarzy:

  1. Ale to pysznie wygląda! Nigdy jakoś nie była przekonana do smalczyku, ale jak miałam okazje, próbowałam tylko tego mięsnego - ten jednak przekonuje mnie dużo bardziej! Na pewno spróbuję i chyba nawet nie będę czekać na święta :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, jutro sie biore, uwielbiam wszystko z ziemniaka ale smalczyku jeszcze nie probowalam, dziekuje za pomysl

    OdpowiedzUsuń
  3. no nie wiem, z fasoli mi jakoś bardziej przypasował, był bardziej smalcowaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie ten z fasoli tez jest bardziej smalcowaty. Ten z ziemniakow smakuje jak żurek mojej mamy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam. Już na świeżo smakuje pysznie, a co będzie, jak się przegryzie? Czekam. A propos smalcowatości, to trochę inaczej postąpiłam z olejem. Smażyłam warzywa na dwóch łyżkach oleju, a pozostały olej dodałam świeży, gdy już wszystko mieszałam na końcu. Wyszło ekstra gładko, ale nie rzadko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jasłem z fasoli, tego jeszcze nie miałem okazji!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile tego tofu dodać?

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wrażenie, że może mieć to bardzo dużo kalorii, a niestety ja aktualnie jestem na diecie i zastanawiam się nad tym, aby zamówić sobie catering dietetyczny https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-lodz który spokojnie mogę znaleźć u siebie w Łodzi i jest to dla mnie pewność, że ktoś dokładnie przeliczy kalorie i przygotuje pełnowartościowe posiłki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam z 3 ziemniaków, całego jabłka, wędzonego tofu (kostka 180g), oliwy i wyszło mi mało "smalcowato", więc smarowałam kupnym wegańskim majonezem a później smalczykiem, i natka. Fajnie, że proste w przygotowaniu. ;)

    OdpowiedzUsuń