marca 28, 2020

marca 28, 2020

FASOLA ZAPIEKANA W SOSIE ZE SZPINAKIEM





Fasola jaś. 

U co niektórych na to hasło zaczynają pracować ślinianki i wyobraźnia. Bo nas fosolo-entuzjastów łatwo zachęcić do potraw z jej udziałem. Ten przepis dla mnie był swoistym strzałem z dziesiątkę jeśli chodzi dzisiejsze czasy. To obiad z cyklu- czyszczę lodówkę!
I nie wiem czy to kwestia autosugestii i zamknięcia , ale oszalałam... jakie to dobre!

W zapiekance znalazła się moja ukochana fasola jaś, dla smaku i zabawy dodałam posiekane wegańskie kiełbaski. Akurat w zamrażalniku od dłuższego czasu czekały wypasione kiełbaski od  Lindy McCartnej. Oj polecam kiełbaski bo są miłym elementem! Dla koloru i żelaza dodałam świeży szpinak i cukinię, a całość zalałam sosem.

Spokojnie można użyć gotowego, doprawionego sosu lub pasaty pomidorowej. Pamiętajcie o przyprawach. Ważna jest sól i inne dodatki, które sprawią, że całość nie wyjdzie mdła. Przepis można traktować jako inspirację. 

Bawcie się! 







około szklanka suchej fasoli jaś
1/2- 1 cukinii
1-2 wegańskie kiełbaski (np Dobra Kaloria lub Linda McCartney)
ok 400-500 ml gotowego sosu lub pasaty pomidorowej
garść świeżego szpinaku
1 łyżka oregano
1/2 łyżeczki ostrej papryki lub płatków chili
sól
2 łyżki oliwy
1-2 łyżki płatków drożdżowych 



sałatka z jarmużu toskańskiego


kilka liści jarmużu
2 łyżki musztardy
2 łyżki syropu z agawy lub miodu
2 łyżki octu jabłkowego lub winnego
2 łyżki oliwy z oliwek




💚 Suchą fasolę namocz w osolonej wodzie przez 12h

💚 Wymień wodę i gotuj do miękkości. Próbuj, czas może być różny od 40- 70 minut.

💚 Przygotuj formę do zapiekania.

💚 Na dno wlej kilka łyżek oliwy.

💚 Ułóż kawałki cukinii pokrojonej w plastry.

💚 Dodaj kiełbaski pokrojone w plastry.

💚 Całość lekko posól dodaj ulubione przyprawy.

💚 Wsyp ugotowaną fasolę.

💚 Przykryj fasolę świeżym szpinakiem.

💚 Całość zalej sosem. Ja użyłam sosu Patak's Mild Curry i pasaty pomidorowej.

💚 Posyp płatkami drożdżowymi.

💚 Piecz w 200 stopniach przed około 40 minut, aż sos się zredukuje, a całość pięknie zapiecze.


Sałatka

💚 Jarmuż obierz z grubych łodyg. 

💚 Liście posiekaj i przenieś do miski.

💚 W słoiku połącz składniki na dresing.

💚 Polej jarmuż dressingiem i wymieszaj.

💚 Przed podaniem posyp płatkami drożdżowymi albo wegańskim parmezanem. 



6 komentarzy:

  1. ALicjo, mam do Ciebie pytanie - czy jeśli używasz suszonego oregano, to nie wychodzi Ci gorzkie ? U mnie kilka razy własnie garść oregano zepsuła czy gar makaronu czy pizzę i zastanawiam się, czy mam pecha do tej przyprawy czy o co kaman :<
    Dobrze, że zioła prowansalskie działają zamiast tego, ale mnie to frapuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniały przepis! zapisuję :) takiej fasolki jeszcze nie jadłam a zapowiada się naprawdę pysznie! mam wszystko poza tymi kiełbaskami ale chyba same warzywa mi wystarczą, dziękuję za inspirację! :D ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrze że dzisiaj wszedłem na ten blog.Gorzej by było jakbym tutaj w ogóle nie zaglądnął.

    OdpowiedzUsuń
  4. No i mam obiadek 😁 kiełbaski w zamrazarce w końcu doczekały się zacnego przepisu 💪

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł świetny, ale mimo zrobienia wszystkiego jak w przepisie w mojej zapiekance było pełno wody :( Nie wiem co poszło nie tak

    OdpowiedzUsuń