czerwca 30, 2020

czerwca 30, 2020

TRADYCYJNE GOŁĄBKI Z RYŻEM I ... ROŚLINNYM MIĘSEM







Zakładam i zresztą tak również wyszło z ankiety, że znaczą część moich czytelników stanowią osoby które nie dawno przestały jeść mięso lub stopniowo wykluczają je z diety. 
Rozumiem, że przy zmianach bywa ciężko i nigdy nie osądzam ludzi, którzy przyznają się, że chociaż są wege gdzieś tam tęsknią za domowymi i tradycyjnymi smakami. Zupełnie mnie to nie dziwi. Potrawy, ich zapach i smak często przywołuje wspomnienia, a dla wegan z długim stażem te wspomnienia sięgają nawet czasów z dzieciństwa.
Zapytałam Was ostatnio na instagramie za jakim mięsnym posiłkiem tęsknicie najbardziej. Zdziwiło mnie, że w odpowiedziach nie pojawiały się popularne i współczesne potrawy. Najczęściej padającą odpowiedzią , były tradycyjne gołąbkami z ryżem.

Przepisów na wegańskie wersje gołąbków znajdziecie na niemal każdym wege blogu. Są to gołąbki z kaszą, soczewicą i inne wymyślne, smaczne cuda. Dziś totalna tradycja. Gołąbki z ryżem i...mięsem!

Bardzo podoba mi się, że polski rynek rozwija się i coraz z coraz większą łatwości można kupić alternatywny dla mięsa takie jak GoPlant! Roślinne mięsa są przyszłością zmieniającego się klimatu. W skrócie do ich produkcji używa się mniej wody i nie cierpi żadne stworzenie. Produkty te zachowują jego smak i wartości odżywcze. Główną grupą konsumencką takich produktów są osoby na diecie tradycyjnej rezygnującej z mięsa lub nie rezygnującej, ale starającej się jeść różnorodnie. Ja jako weganka nie jedząca mięsa już około 20 lat, chętnie wprowadzam takie produkty do swojej diety jako urozmaicenie, ale i pomoc w gotowaniu. Za mięsem nie tęsknie, ale to świetny sposób na odtwarzanie typowo mięsnych potraw. Przeglądając ulubione książki kucharskie (nie koniecznie wegańskie) z łatwością można przygotować mięsne potrawy w niej zawarte.

GoPlant w swojej ofercie ma 2 produkty. Mieloną “wołowinę” i kawałki “kurczaka” . Z powiedzeniem  można z nimi przygotować typowe danie mięsne od moich gołąbków bo ulubione danie azjatyckiej.









1 szklanka ryżu białego
1 cebula
1 łyżka majeranku
2 łyżki sosu sojowego
1/2 łyżeczki wędzonej papryki (niekoniecznie)
około 1/2 świeżo mielonego czarnego pieprzu
sól do smaku

główka białej kapusty 
1 szklanka bulionu
sos pomidorowy 


💚 Ryż ugotuj do miękkości, nie musi być sypki. Niech się lepi, ale nie będzie rozgotowany i wodnisty. 

💚 Przygotuj dużą miskę. Wsyp do niej ugotowany ryż i  wołowinę GoPlant.

💚 Cebulę zetrzyj na tarce. Możesz też bardzo drobno posiekać. 

💚 Dodaj wszystkie przyprawy, wymieszaj i spróbuj. Dopraw solą do smaku. 

💚 Główkę kapusty włóż do garnka z gotującą się wodą. Gotuj 5 minut, teraz o wiele łatwiej odrywać liście. 

💚 Porcjuj farsz i zawijaj go ciasno w kapustę. 

💚 Z tych proporcji wychodzi około 10 gołąbków wielkości pięści.

💚 Dno garnka do duszenia posmaruj olejem i wyłóż zbędnymi liśćmi kapusty. 

💚 Ułóż gołąbki i podlej je bulionem. 

💚 Duś pod przykryciem około 30 minut lub piecz w temperaturze 190 stopni.

💚 Gołąbki możesz też zalać sosem pomidorowym lub passatą i tak zapiekać. Tutaj zostawiam dowolność bo każdy ma na gołąbki swój sposób. 






10 komentarzy:

  1. Pierwszy raz widzę tę firmę. Trzeba będzie przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja bardzo bliska koleżanka powiedziała mi żebym skorzystał z bardzo dobrej firmy Pluskwy Warszawa . Ja się zgodziłem i naprawdę ta firma zrobiła wszystko bardzo profesjonalnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pewny że tym blogiem zainteresuje się moja koleżanka. Dlatego polecę jej ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy mogłabym poznać skład tego roslinnego mięsa?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawy ile osób na ten blog wchodzi. Czy tych osób jest dużo czy mało.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki skład ma to wegańskie mięso?

    OdpowiedzUsuń
  7. Na zdjęciu jest opakowanie i widać dokładnie skład mięska wega.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rowery z serii crossowych idealne są do lasu i na ścieżki rowerowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo wygląda mega ja w prawdzie używam innego mięsa sojowego (Holland and barret) w wersji suchej ale przepis będzie przetestowany. Gołąbki wyglądają super.

    OdpowiedzUsuń