grudnia 13, 2020

grudnia 13, 2020

ŚWIĄTECZNA, GORĄCA CZEKOLADA JAK Z MARZEŃ




Kiedy ostatnio piliście kakao? Ja chyba 20 lat temu! Zażyło mi się pić gorącą czekoladę, ale z racji tego  że nie przepadam za słodkimi napojami to za pomniałam o istnieniu jednego i drugiego.
A przecież w chłodne jesienne i zimowe wieczory warto się rozpieszczać. Szczególnie czymś słodkim. Im więcej sposób na umilanie sobie czasu tym lepiej.  Już dawno dowiedziono ze kakao poprawia nastrój, więc gorąca czekolada to sposób idealny na mroźne wieczory.  Czasy mamy trudne, a grudzień zapowiada się na ciężki miesiąc. Dlatego lecę z przepisem.

Taka gorąca czekolada rozpala też zmysły, warto do tej zimowej wersji dodać odrobinę korzennych przypraw. Ja poszłam o jeden, a nawet kilka kroków dalej przy tej recepturze. 
Dla aromatu do podgrzewającego się napoju owsianego dodaję torebkę ulubionej, świątecznej herbaty. W skład mojej mieszanki wchodzi rooibos, lukrecja, cynamon, skórka pomarańczy, cykoria i anyż.
By kakao miało przyjemną gęstą konsystencję warto dodać kilka kostek ulubionej czekolady. Czekolada rozpuści się w gorącym napoju. Jeśli to jeszcze nie jest dla Was wysoki poziom rozpieszczenia to polecam dodać do gotowego, ciepłego kakao łyżkę kremu ciasteczkowego lub ulubionego masła orzechowego. Całość będzie przyjemnie gęsta, maślana, słodka i przyjemnie aromatyczna. 

Przy wyborze napoju roślinnego kieruje się dwiema zasadami. Musi być wzbogacone w wapń. Jeśli dodatkowo wzbogacone jest w inne minerały i witaminy np B12 to jestem totalnie usatysfakcjonowana. 
Jeśli chodzi o smak to już zależy od tego do czego będę używać mleka. Na słodko sprawdzają się wszystkie. Owsiane to zawsze mój drugi wybór, po uniwersalnym napoju sojowym. 

Cieszę się, że kupno roślinnego mleka to już nie problem. Warto zaznaczyć, że wszystkie informacje na opakowaniu Napojów  Inka  są przedstawione w języku polskim  co jest dodatkowym atutem i zostało już docenione przez konsumentów.












ok 300ml mleka owsianego INKA
2-3 łyżeczki kakao*
 1-2 łyżki syropu z agawy lub innego słodkiego syropu
4 kostki czekolady
szczypta cynamonu **
torebka świątecznej lub korzennej herbaty (niekoniecznie)
1 łyżka masła orzechowego lub kremu ciastowego (niekoniecznie)


do podania:

bita śmietana sojowa lub kokosowa
wiórki kokosowe
potłuczone cukierki
posiekana czekolada
wegańskie pianki


  * możecie użyć prawdziwego gorzkiego kakao lub instant z dodatkiem cukru. W takim wypadku nie trzeba już napoju dosładzać syropem

   ** lub przyprawy piernikowej lub szczypta chili 




💚 Napój wlej do rondla. Dodaj torebkę herbaty i podgrzewaj. Napój nie musi się zagotować.

💚Kiedy będzie bardzo ciepły wyciągnij herbatę. Dodaj cynamon, kakao i czekoladę. 

💚 Mieszaj aż całość będzie jednolita.

💚 W tym momencie możesz dodać krem, masło orzechowe. Spróbuj i dosłódź jeśli masz ochotę. 

💚 Przelej kakao do ulubionego kubka. 

💚 Teraz możesz przystroić kubek bitą śmietaną i innymi dodatkami. 

💚 Na zdrowie!







10 komentarzy:

  1. Dawno nie piłam, tylko muszę zmienić mleko na inne roślinne, dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Inka czy inna kawa z cykorii nie jest zdrowa, proszę sobie poczytać o akryloamidzie ile tego tam jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę sobie poczytać mój post bo nie jest o kawie.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gorąca czekolada i książka, wieczór jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy artykuł :) jeżeli szukacie odpowiedzi Jak przygotować czekoladę do fontanny znajdziecie ją tutaj

    OdpowiedzUsuń
  6. Huuuuu, nie widziałam tego wcześniej, co za wspaniały przepis i stylizacja! Zwariowałam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis, bardzo świąteczny ale na lato też się nada.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wygląda ten kubek, tak amerykańsko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjny blog. Na pewno na tym blogu zostanie.

    OdpowiedzUsuń