poniedziałek, 17 września 2012

Mleko z orzechów włoskich! Szybko i surowo :D






Mleko można robić z wielu roślinnych produktów. Płatków owsianych, ryżu, migdałów i wszystkich istniejących na świecie orzechów. Ja mam w domu jeszcze worek nie ołupanych orzechów włoskich,wysuszonych z zeszłego roku. Chyba mam wreszcie porządną motywację, żeby je wyłuskać!

Orzech włoski to bardzo popularne w Polsce drzewo, więc jeśli macie takie w okolicy i macie  możliwość pozbierać orzechy w drodze do pracy, szkoły, zachęcam! Same korzyści. Pamiętajcie o tym bo jaśnień tuż tuż. Orzechy powoli zaczynają spadać nam na głowy :)


Kubek orzechów włoskich namocz w wodzie na noc.

Dobrze wypłucz orzechy. Jeśli używasz suchych orzechów, skórka odpadnie i woda zrobi się bardzo brązowa.

'Czyste' orzechy zalej podwójną ilością wody.

Zblenduj.

Przepuść ciecz przez dwuwarstwową gazę. 

Włola! Jest pyszne!

Dla smaczku można dodać łyżkę brązowego cukru lub podgrzać mleko z laską wanilii. 



I śliczny filmik o mleku z orzechów :)

27 komentarzy:

  1. Robiłam migdałowe, ale Twoje wygląda równie pysznie, na bank się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. migdałowe jest super, a takie z orzechów włoskich to super opcja na wszelkie awaryjne sytuacje! :D

      Usuń
  2. Ciekawe - o takim wynalazku jeszcze nie słyszałam, ale myślę, że powinno mi smakować. Do przetestowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My weganie i alergicy kombinujemy na wszystkie strony :D Dzięki za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam! :))

      Usuń
  3. Świetny przepis, na pewno wykorzystam kiedy będę myślała o jakiejś smakowej kawce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaraz właśnie taką kawkę sobie zrobię:D mniam! Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. Takie proste, a sama potrzebowałabym miliardów lat by na to wpaść :) Spróbuję i postaram się nie uzależnić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. strasznie fajna sprawa takie kombinowanie z orzechami. Skoro z nerkowców można to dlaczego nie z tak popularnych włoskich:D
      pozdrawiam serdecznie! :) i trzymam kciuki :P) :)

      Usuń
  5. Ciekawa jestem jego smaku. ;) Nigdy nie piłam takiego mleka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic zaskakującego po prostu bardzo orzechowy smak. Ale fajne i przydatne :D

      Usuń
  6. Robiłam kiedyś i wyszło trochę gorzkie. Na jutro mam w planach z orzechów laskowych, tegorocznych, bez namaczania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Laskowych byłoby mi szkoda, za bardzo je lubię jeść :D

      Usuń
  7. Mnie żadne domowe mleko roślinne poza sojowym nie wyszło smaczne. :( Jakbym brudną wodę piła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kwestia gustu pewnie, albo dopraw sobie jakoś owockami, wanilią albo cukrem:)

      Usuń
  8. W zeszłym roku dostałam w prezencie z 50 kilo orzechów włoskich i akurat znalazłam podobny przepis. I w amoku wszytsko przerobiłam na mleko...
    Było pyszne, i miało tylko jedną wadę, w kawie się tak dziwnie rozwartstwiało.
    Potem przerzuciłam się na robione sezamowe.

    Teraz robie tylko czasem, na codzien zadowalam się sojowym w proszku w zielonym worku. W sumie to zyć bez niego nie mogę:) Ale też nikt mi w tym roku nie sprezentował orzechów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba poszukać:P orzechy czasem rosną w parkach:P Mnie się rozwarstwia każdego rodzaju mleko roślinne jak doleje go do wrzątku. Znaczy nie zawsze, ale się zdarza. Może trzeba mleko podgrzać (?) az takim fizykiem nie jestem i w sumie nie wiem. Ale mleko z orzechów robi robotę do śniadania, koktajli i wypieków, fajna alternatywa jak się nie ma innego albo się nie chce ruszać do sklepu :P

      Usuń
    2. O, a ja mam taką koleżankę, co doktorat robi z właściwości roznych płynów i ja zapytam czemu tak się dzieje. Chociaż w sumie to nie wiem, po co mi ta wiedza ;)

      Na pewno nie odpuszczę orzechom! Wydobędę je choćby spod ziemi:)
      Na szczęście zawsze mam jakaś szaloną ilośc sezamu w domu i nim sie ratuję, jak orzechów nie ma i sojowego w proszku zabraknie ;)

      Usuń
  9. O! Dla mnie to nowość! Jestem bardzo ciekawa jak smakuje... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mleko orzechowe do kawy <3
    Super pomysł !

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam pół na pół - z migdałami i zmiksowałam z kilkoma daktylami, fenomenalne
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  12. Ono jest pyszne ! Nie wiem jak moglam wczesniej nie robic tego mleka !
    Tym bardziej ,że co roku mam duzy zapas orzechow takich za darmo :)
    -smak tego mleka jest wyjątkowy ! ja go jescze podgrzalam i pilam na cieplo :)
    ma smak troche takiem pysznej masy orzechowej to tortow jakie robila moja mama :):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały wpis i dobre wykorzystanie. Orzech włoski ma mnustwo na przykład właściości zdrowotnych. Jest o tym nawet film

    https://www.youtube.com/watch?v=Cgb_UpmmxwI

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam tylko małe pytanko - czy to mleko nie ma goryczki spowodowanej miksowaniem orzechów razem ze skórkami?

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam Pani bloga! Przeglądając te wszystkie przepisy tylko utwierdzam się w przekonaniu,iż kuchnia roślinna daje nieograniczone możliwości i rozwija kreatywność. Właśnie zrobiłam mleko z orzechów i jak na pierwszy raz muszę przyznać,że wyszło bardzo smaczne. Z pewnością jeszcze nie raz,nie dwa będę je robić. Dziękuję Pani za inspiracje,które praktycznie każdego dnia motywują mnie do działania ;)
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Co to znaczy podwójną ilością wody? Ma być wody dwa razy tyle co orzechów?

    OdpowiedzUsuń