piątek, 11 lipca 2014

KRUCHE CIASTO Z BORÓWKAMI. BEZGLUTENOWE




 
Po ostatnim wypieku bezglutenowym  postanowiłam zmienić coś w swojej kuchni. I nie żartowałam. Z całych sił
i umiejętności będę starała się by na blogu zawitało więcej bezglutenowych przepisów, a szczególnie słodkich wypieków.

Kruche ciasto z borówkami ( jagodami jak, kto woli) to taki klasyk. Podczas sezonu chociaż raz musi się pojawić na stole. Pamiętam jeszcze z dzieciństwa, że najlepsze kruche ciasto z borówkami piekła moja ulubiona sąsiadka, kumpela babci. Kiedy przychodziła do nas z kawałkiem ciasta, bez bicia odpowiem, że porywałam wielki kawałek dla siebie. 

Kruche ciasto z borówkami jest po prostu proste i szybkie w wykonaniu, nic nie trzeba kroić, ani ucierać, po upieczeniu niedługo trzeba czekać by zabrać się do jedzenia. To po prostu ciasto idealne na lato.



Składniki:


100g mąki z migdałów lub innych orzechów
70g mąki kukurydzianej
50g mąki ryżowej
1/3 szklanki oleju/ oleju kokosowego/margaryny roślinnej np.ALSAN
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki + łyżka cukru
4 łyżki wody lub mleka roślinnego
szczypta soli
300g borówek

Przygotowanie:

♥ Borówki umyj i zostaw na sitku do osuszenia.

♥ Wymieszaj wszystkie mąki w misce. Dodaj proszek, sól i cukier.
 
♥ Wlej olej i zacznij mieszać.
 
♥ Dodaj parę łyżek wody by jeszcze lepiej złączyć składniki. 
 
♥ Rozgrzej piekarnik do 170stopni.
 
♥ Przygotuj blaszkę  (u mnie okrągła o średnicy 21cm) , na spód połóż kawałek papieru do pieczenia.

♥ Przełóż ciasto do formy zostawiając trochę do posypania na wierzch. Wyrównaj i lekko przyciśnij ciasto  do spodu rękami. 

♥ Przesyp borówki. Posyp je lekko cukrem, a następnie resztką powstałej kruszonki. 

♥ Piecz około 30 minut, aż ciasto się zarumieni. 

♥ Nie czekaj długo jedz od razu!
 

     

11 komentarzy:

  1. w takich ciastach zawsze najbardziej kusi mnie kruszonka :) świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Wspaniałe ciasto! :) Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://www.rynek.webd.pl/wakacyjny-konkurs-na-25-urodziny/

    OdpowiedzUsuń
  3. jak sobie pomyśle o cieście na bazie orzechów.. i tych słodkich borówkach.. to oprzeć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie. I na dodatek mam wszystkie składniki :).
    Z tego co wiem to borówki rosną na krzakach jak porzeczki - są tylko z wierzchu granatowe. Natomiast jagody to te leśne, mniejsze i bardziej granatowe i brudzące :). Ale mogę się mylić ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i mnie zmobilizowałaś :). Już się piecze :D. Nie mogę się doczekać!!!

      Usuń
  5. czy zamiast maki migdalowej moze byc kokosowa?

    OdpowiedzUsuń
  6. witam bardzo dobrze ciasto - użyłam zmielonych orzechów włoskich i jagód zamiast borówek. Oby więcej taki przepisów - bez glutenu, bez mleka i bez jajek. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ostatnio tylko tak piekę. Zdarza mi się jeść czasem makaron lub pierogi na tradycyjnym cieście, ale coraz częściej rezygnuje. Idze ku dobremu! teraz czas na eksperymenty z pizza, bo jednak taka na włoskiem mące to moja miłość życia.

      Usuń
  7. Może być olej kokosowy? Tyle samo by go weszło?

    OdpowiedzUsuń
  8. a czy jesli komus nie zalezy na bezglutenowym czy mozna zrobic z ''normalnej''maki?

    OdpowiedzUsuń