piątek, 17 lipca 2015

NAJPROŚCIEJ. MAKARON Z MŁODĄ CUKINIĄ I POMIDORKAMI Z PARAPETU.







Myślę, że we wcześniejszym wcieleniu byłam Włoszką. Nie mokrą wywłoką, a prawdziwą, rosłą kobitą, która jedną ręką wyrabiała ciasto na makaron, a drugą popijała Chianti.
Ta kuchnia jest mi najbliższa. Jest absolutnie prosta, wręcz wstydliwie banalna, a jakże bogata w smaki i po prostu fenomenalna. 
Kuchnia włoska to zioła, sezonowe świeże warzywa, moc przypraw, dobra sól, słońce i miłość.
Kocham włoskie makarony i nie wyobrażam sobie bez nich życia.  A pomidory cenie za absolutnie wszystko. Nawet tym zielonym nie jestem w stanie się oprzeć. Pomidory i makaron stanowią duet idealny, a i gotowanie z nimi to beztroska zabawa w kuchni.
Dlatego, ta pora roku jest dla mnie najbliższa, bo totalnie włoska. Mogę takie makarony jeść codziennie, czasem tylko zamienić rodzaj pasty, albo podmienić cukinię na bakłażana. I nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba. Taki makaron, lampka czerwonego chianti, balkon i...
 





2 porcje ulubionego makaronu
1/2 czerwonej cebuli
mała cukinia
1 ząbek czosnku
sól
szczypta cukru
dużo świeżej bazylii

Do podania:
płatki drożdżowe
mielone orzechy lub migdały

♥ Zagotuj wodę na makaron. Posól ją. Gotuj makaron mniej więcej w tym samym czasie, co warzywa. Gotuj makaron na pół twardo. Pod koniec gotowania odlej około 1/3 szklanki wody spod makaronu.

♥ Rozgrzej patelnie z oliwą. 

♥ Cebule obierz i pokrój w pióra. Dodaj na patelnie.

♥ Dodaj posiekany ząbek czosnku. Smaż przez 2 minuty ciągle mieszając.

♥ Cukinię umyj i pokrój w 1cm kostkę. Dodaj na patelnie.

♥ Pomidorku umyj i pokrój na połówki. Większe pomidory np malinowe pokój na ćwiartki. 

♥ Dodaj pomidory na patelnie.

Smaż dopóki cukinia się nie zarumieni, a pomidory lekko zmiękną.

♥ Odcedź ugotowany "na ząb" makaron i przenieś do na patelnię wraz z około 1/3 szklanki wody spod makaronu. Mieszaj przez 1-2 minuty, aż makaron wsiąknie resztę wody.

♥ Dopraw szczyptą soli i cukru. 

♥ Liście bazylii posiekaj i dodaj do makaronu.

♥ Wymieszaj.

♥ Podawaj i jedz od razu. 

♥ Możesz posypać każdą porcję wegańskim parmezanem, czyli mieszanką płatków drożdżowych i posiekanych orzechów. 



 

10 komentarzy:

  1. bardzo lubię kuchnię włoską, a tym bardziej tak proste, smaczne i szybkie dania jak makaron z śswieżymi sezonowymi warzywami <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne to jest :) "parmezanu" nie użyłam i miałam tylko suszoną bazylię, ale jest tak dobre, że na pewno będę robiła to częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię bardzo podobne, pycha. Prostota górą!
    Twoje wygląda lepiej, u mnie zawsze lekko śmieciowo a nie elegancko, nie miałam odwagi fotografować i publikować. nie ukrywam, że natchnęłaś mnie i może spróbuję ;) I masz piękne talerze <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe danie,dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Normalnie jakbym o sobie czytała :) mam to samo: każda kolejna porcja zjedzonego makaronu utwierdza mnie w przekonaniu, że Włosi doskonale wiedzą co robić, żeby mieć szczęście na codzień :)
    Ta wersja dziś po raz pierwszy i znowu pyyyycha!!! Nawet mój młodszy niejadek wcinał że smakiem - a to krytyk najwyższych lotów :)

    OdpowiedzUsuń