grudnia 24, 2013

grudnia 24, 2013

SAŁATKA Z TOFU W SOSIE ŚMIETANOWYM Z JABŁKIEM I POREM







Zainspirowana prostą sałatką śledziową postanowiłam przygotować jego wegańską wersje. Nie chodzi mi o podrabianie smaku, gdyż śledzi nigdy nie jadłam! Nie chcę też nic imitować, a stworzyć kolejną wersję prostego dania z użyciem tofu. 
W tamtym roku zajadałam się z rodziną marynowanym tofu a'la śledź z fenkułem i pomarańczą. 

We wszelkich sałatach z dodatkiem majonezu tudzież śmietany roślinnej uwielbiam dodawać pora. Im więcej lub im intensywniejszy jego smak tym bardziej się cieszę na samą myśl o jedzeniu.
Dlatego śmietanowy sos z dodatkiem ostrego pora i słodko- kwaskowatego jabłka to po prostu mistrzostwo. Troszkę mam wrażenie, że tofu to tylko dodatek ;) 

Jeśli macie jeszcze trochę czasu, polecam przygotować taką sałatkę wieczorem, będzie idealna podczas świątecznego śniadania.









1 1/2 kubka śmietany ryżowej z tego przepisu lub śmietany sojowe/owsianej 

2 opakowania tofu

2 cebule lub mały por

średniej wielkości twarde kwaśnawe jabłko

3 łyżki octu jabłkowego
1 łyżka ostrej musztardy
świeżo zmielony czarny pieprz
2 ziela angielskie
2 arkusze nori (niekoniecznie)
3 jagody jałowca
natka pietruszki

olej




♥ Przygotuj śmietanę ryżową. Przelej ją do miski . Dodaj ocet i musztardę Dopraw dużą ilością pieprzu i szczyptą soli. Niech marynat będzie intensywna.


♥ Pora/cebulę i jabłko umyj. Pora/cebulę dobno posiekaj i dodaj do śmietany. Jabłko zatrzyj na tarce o grubych oczkach i dodaj do reszty składników. 

♥ Dodaj do sosu potargane arkusze nori. 

♥ Sos dobrze wymieszaj. 

♥ Przygotuj naczynie, w którym chcesz podać sałatkę. 

♥ Na dnie rozłóż połowę sosu. 

♥ Tofu osusz papierowym ręcznikiem.  Pokrój na prostokątne plastry.

♥ Tofu podsmaż na rozgrzanej patelni, niech zrobi się lekko złote. 

♥ Ułóż tofu na pierwszej warstwie sosu. 

♥ Przykryj tofu pozostałym sosem. 

♥ Wierzch posyp świeżo startym czarnym pieprzem i posiekaną świeżą pietruszką. 

♥ Odstaw na parę godzin. 

      

3 komentarze:

  1. Nie mam tofu w domu ale jak tylko otworzą sklepy to się rzucę. Brzmi pysznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. co się robi z tym zielem angielskim i jałowcem?

    OdpowiedzUsuń